مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت:مام اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر و مجوز اشتغال همانند سایر ایرانی ها می توانند از تمام مزایا و خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند و در این خصوص افراد در قالب هر شغلی می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 18 August 2018

تابناک فارس به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی:دکتراحمدرضا خزاعی در جلسه شورای اداری تامین اجتماعی فارس که با حضور روسای شعب و مسئولین واحدهای نامنویسی، امور بیمه شدگان و بازرسی تامین اجتماعی این استان برگزار شد،گفت: بر اساس ماده ٥ قانون تامین اجتماعی، اتباع خارجی که بر اساس قانون و مقررات مشغول به کار هستند و رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند، بایستی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با برشمردن وظایف اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت : تحت پوشش قراردادن اتباع خارجی داخل ایران به صورت اجباری و اختیاری و تحت پوشش قراردادن ایرانیان و هموطنانی که در خارج از ایران حضور دارند دو ظیفه مهم این اداره کل است.
مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود : اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.
دکتر خزاعی تصریح کرد : اتباعی که دارای پروانه یا کارت کار هستند و در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول بکار هستند مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظفند نسبت به اعلام اسامی و پرداخت حق بیمه آنان اقدام کنند.
وی درادامه بیان داشت: علاوه بر اجرای پوشش بیمه اجباری در مورد اتباع خارجی، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، زنان خانه دار، طلاب و روحانیون، بیمه اختیاری و توافقی این گروه نیز امکان پذیر است و تمام اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر و مجوز اشتغال همانند سایر ایرانی ها می توانند از تمام مزایا و خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند و در این خصوص افراد در قالب هر شغلی می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود ٩٧٠ هزار نفر از اتباع خارجی در کشور که در شرایط سنی کار (٦٠-١٥ سال) قراردارند، بیان داشت: تاکنون ٣٧ هزار و ۲۱۹ نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآمده اند و از تمام مزایای این سازمان به غیر از بیمه بیکاری بهره مند هستند.
دکتر خزاعی با اشاره به آمار عملکرد تامین اجتماعی فارس و پوشش بیمه ای یک هزار و ۲۲۳ نفر از اتباع خارجی این استان ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت کارکنان استان، شاهد گسترش بیمه ای در حوزه بیمه تامین اجتماعی اتباع خارجی استان باشیم .

مدیر کل تامین اجتماعی فارس نیز با اشاره به جمعیت ٢ میلیون و ١٢٠ هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان گفت : ۴۴ درصد از جمعیت استان فارس تحت پوشش این سازمان هستند و به ۱۳۸ هزار خانوار مستمری بگیر ، ماهانه مبلغ ۲۰۶ میلیارد تومان بعنوان مستمری پرداخت می کنیم .

عبدالکریم نباتی با اشاره به فرصت های بیمه ای پیش بینی شده در قانون تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با تلاش همکاران ، افزایش اطلاع رسانی و هم افزایی نهادهای اجرایی ، زمینه بهره مندی بیشتر اتباع خارجی استان از خدمات تامین اجتماعی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار