نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه این استان به ظاهر عقب‌مانده نیست، گفت:‌ به گواهی نخبگان فارس، ما عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان داریم.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 18 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، در دیدار با محمد مخبر، رئیس و جمعی از اعضای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: سفر شما دو جنبه فضیلت و حسنات دارد، یکی سفر زیارتی است و دوم سفر کارگشایی و همکاری با آحاد مردم یک استان.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان فارس به ظاهر استان عقب مانده‌ای نیست، افزود: تعدادی از افراد حاضر در این جمع، در انجمن حمایت از توسعه فارس سوابق ممتدی داشته و هم در مسائل اجرایی مسئولیت‌هایی داشتند و هم در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به مردم خدمت کردند.
وی ادامه داد: بین آن‌ها نخبه‌هایی هستند که به گواهی آن‌ها ما در استان فارس عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم، در عین حال همانطور که خودتان مشاهده كردید زمینه‌های کار بسیاری فراهم است و زمینه‌های پیشرفت وجود دارد.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری فارس افزود: این‌ها حسناتی بر حسنات گذشته شما است و هم در گوشه و کنار این میهن اسلامی، از برکات نظام مقدس توفیقات خیلی بزرگی نصیب شما و همکارانتان در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوده است.
وی با بیان اینکه به نظر می‌آید که اقدامات شما از گام‌های اولیه باشد، گفت: اگر این اقدامات به اطلاع مردم برسد باعث خوشحالی آنها می‌شوند و برای شما دعا می‌کنند.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند شما که دل مومنین را خوشحال می‌کنید با این اقداماتتان مثل این است که دل پیامبر را خوشحال کردید و خداوند متعال را مسرور ساخته‌اید.
وی با بیان اینکه در این مجال، شان امامزاده عظیم الشأن حضرت شاهچراغ (ع) را از منابع معتبرمان بیان می کنم، گفت: شاید یک جمله هم کافی باشد که مرحوم شیخ مفید در ارشاد درباره ایشان نوشته‌اند که بسیار مورد توجه پدر بزرگوارشان حضرت موسی‌بن‌ جعفر(ع) بوده اند که تعبیر ایشان این است که یحبه و یقدمه؛ ایشان را به شدت دوست و به دیگران مقدم می‌داشتند.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز افزود: البته به استثنای حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) که مقام امامت و ولایت بحث دیگری است، که خود حضرت احمد بن موسی(ع) یکی از فضائل و القاب شریفشان امین ولایت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای تصورشان این بود که حضرت احمدبن موسی(ع)، امامِ بعد از موسی بن جعفر(ع) هستند چون از لحاظ سنی هم بزرگتر از حضرت رضا(ع) بودند و مردم برای بیعت کردن خدمت ایشان آمدند و ایشان فرمودند من خودم در بیعت با علی بن موسی الرضا(ع) هستم.
آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: از لحاظ فضائل و برکات ایشان؛ بحث آزاد کردن هزار بنده مسئله مهمی است، آن هم از اموال شخصی خودشان که برخی را هم پدر بزرگوارشان به ایشان هبه کرده بودند و مسائل دیگر مثل عبادات و اخلاقیات، از این جهت اهمیت بسزایی دارد و امیدوارم که صرفنظر از امامزادگان دیگر مثل حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) که این‌ها خصوصیات و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که شاید بین امامزادگان بلافصل در مجموع تحقیقات و بررسی‌هایی که شده در شأن ایشان نداشته باشیم.
وی ادامه داد: از این جهت هم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این عنایت خاص را نسبت به شیراز داشتند و آن را به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران نامیدند، که از زبان مبارک ایشان در سفر استانی واقع شد و همان مطالبی که توضیح دادند و من فکر می‌کنم به اضافه دو برادر ایشان که باز امامزادگان بلافصل هستند یعنی حضرت سید میر محمد(ع) و حضرت سید علاءالدین حسین(ع) که از این سه بزرگوار قطعاً دونفرشان شهید هستند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت سید علاءالدین حسین(ع) که شهادت این‌ها مسلم است و بنابراین اقتضا است که اِن شاءالله هم موجب عنایت و لطف بزرگواران است و هم عنایت و لطف خاص امام رضا(ع). به هر حال ایشان مسرور می‌شوند از هر قدمی که در جهت منافع مردم هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ برنامه‌های فرهنگی و جنبه های زیارتی برداشته می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقاضای من این است که توجه ویژه‌ای شود و آن مطلب راجع به زمینی که به هر نیتی در سال‌های گذشته قرار داده شده و اكنون بهترین زمان و موقعیت برای بهره برداری از آن است صورت گیرد و قصدمان همین است که به‌صورت علمی جنبه عملی پیدا کند و بتواند به صورت مطلوبی درآمد خوبی داشته باشد.
تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) گفت: پیشنهادی را یکی از اعضای هیئت امنای آستان مقدس در گذشته دادند و گفتند که بیاییم این را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام قرار دهیم و این کار شدنی و خیلی مطلوب است.
آیت‌الله دستغیب گفت: بازار را همان طور که فرمودند، جدید ساخته شده باز آن هم به هر شکلی که امکان داشته باشد حالا این هیئتی که بیان فرمودند بسیار خوب است که بررسی کنند و بازار را به اختیار بگیرید و ما آن را به شما واگذار کنیم یا بخشی از آن را یا به نحو مشارکت در برنامه‌هایش باشد و به صورتی باشد که مثمر ثمر باشد.
ویدر بخش دیگری از سخنانشان ضمن بیان توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های دارالشفا آستان مقدس، به اهمیت خدمات رسانی درمانگاه تازه تاسیس تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به محرومین اشاره كرد و گفت:‌ دارالشفاء حرم مطهر نیز بسیار اهمیت دارد، در این قسمت از شهر محرومین ساکن هستند یعنی کسانی زندگی می‌کنند که به خاطر محرومیتی که دارند نمی‌توانند به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار