امام جمعه نی ریز:باید جلوی احتکار گرفته شود، کسانی که مایحتاج زندگی مردم را احتکار می کنند، از بازار سیاه استفاده می کنند مسلمان نیستند و از گرانفروشی ،کم فروشی و اذیت کردن مردم خیر نخواهند دید.
کد خبر: ۶۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 18 August 2018

تابناک فارس به نقل از هورگان: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه با استناد به دستور مقام معظم رهبری به قوای سه گانه برای مبارزه با فساد، از تمام مسئولین خواست تا با فساد مبارزه کرده و جلوی سواستفاده افراد سودجو را بگیرند.

ایشان همچنین همکاری مردم در معرفی سودجویان و احتکار کنندگان را واجبی الهی خواند و گفت: مردم همکاری کنند و هر جا انبار اجناس احتکار شده را مشاهده کردند بر آنها واجب است که اطلاع رسانی کنند تا سودجویان شناسایی شوند.

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: باید جلوی احتکار گرفته شود، کسانی که مایحتاج زندگی مردم را احتکار می کنند، از بازار سیاه استفاده می کنند مسلمان نیستند و از گرانفروشی ،کم فروشی و اذیت کردن مردم خیر نخواهند دید.

به گفته آیت ا... فقیه مسئولی که از دین جدا شده باشد، کارگزار جمهوری اسلامی نیست، کارگزار شیطان است. ایشان رسیدگی به امور مردم را تنها در سایه اخلاص و بندگی خداوند میسر دانسته و افزود: کارگزار جمهوری اسلامی یعنی خداترس، یعنی خدمتگزار جامعه، یعنی وظیفه شناس.

آیت‌ا... فقیه عمل کردن به وظایف دینی را از ملزومات دولت اسلامی دانسته و گفت: » مسولان، کارمندان دولت و کارگزاران نظام، باید اهل مسجد، اهل بندگی و اهل عبادت و همیشه در خط مقدم باشند.، وقتی مسئول خداپرست واقعی شد دیگر به مردم ظلم نمی کند.

عضو خبرگان رهبری ضمن تاکید بر لزوم رعایت اعتدال در تمام مسائل گفت:
حتی کسی که امام جماعت است باید در خواندن نماز اعتدال را رعایت کند، به طوری که نه نماز زیاد طولانی شود و نه آنقدر کوتاه شود که از واجبات آن کاسته شود.

خطیب جمعه نی‌ریز در جای دیگر از سخنانش توجه به آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، جهت هدایت افکار جوانان و نوجوانان به راه راست را امری مهم دانسته و از مسئولین خواستند تا به آموزش و پرورش و تربیت فرزندان توجه بیشتری داشته باشند.

ایشان با برشمردن برخی از مراسم های پیش رو از جمله شهادت امام باقر(ع)، روز عرفه، عید سعید قربان، روز پزشک و سالروز صنعت دفاعی ،از مردم برای حضور درمراسم بزرگداشت شهادت امام محمد باقر (ع) ،روز عرفه و نماز عید قربان دعوت کرد.

عضو خبرگان رهبری در پایان ضمن اشاره به برگزاری مراسم عرفه در روز سه شنبه 30 مرداد ، در گلزار شهدا افزود: اگر صلاح دانسته شود و این مراسم همینجا بصورت واحد و با جمعیتی بیشتری برگزارگردد بهتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار