عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی: عده‌ای مردم را تحریک می‌کنند که در چنین نشست‌هایی بخش‌های از کشور واگذار شده است، حال آنکه دو گروهی که به این فضا دامن می‌زنند را سلطنت‌طلبانی که بحرین را واگذار کردند و منافقینی که در کنار صدام علیه ایران جنگیدند، شامل می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 17 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و سهم کشورهای همسایه ساحلی از این دریا، گفت: موضوعات این چنینی نیازمند توضیحات فنی و حقوقی بر پایه قانون حقوق دریاهای آزاد و بسته و قوانین بین‌المللی درباره خط الرأس‌ها و حد ساحلی کشورها است، متاسفانه در ماه‌های اخیر در مورد موضوعات مختلف شاهد تخریب‌هایی در فضای مجازی و حتی ایجاد توقعات نابه جا در میان مردم هستیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عده‌ای مردم را تحریک می‌کنند که در چنین نشست‌هایی بخش‌های از کشور واگذار شده است، حال آنکه دو گروهی که به این فضا دامن می‌زنند را سلطنت‌طلبانی که بحرین را واگذار کردند و منافقینی که در کنار صدام علیه ایران جنگیدند، شامل می‌شوند.

وی افزود: این بیگانگان نمی‌توانند مدافعان ایران باشند، از این رو به احساسات و مردم میهن پرست احترام می‌گذاریم و در جلسات تخصصی و کارشناسی به موضوع رژیم حقوقی دریای خزر خواهیم پرداخت، از این رو آقای ظریف هفته آتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دعوت شده‌اند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: دولت باید در این زمینه شفاف سازی بیشتر کند تا کسی از احساسات پاک کردم سوء استفاده نکند، زیرا هنوز رژیم حقوقی و سهمی برای کشورها تعیین نشده است و در کنوانسیون اخیر هم به سایر مسائل کلان چون مسائل زیست‌محیطی، حوزه بهره‌برداری انرژی، کشتی‌رانی، ماهیگیری، حضور بیگانگان دردریا و مسائل نظامی پرداخته شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پنج کشور ساحلی دریای خزر بعد از فروپاشی شوروی هنوز نتوانستند به تفاهم همه جانبه و مورد تایید همه دست پیدا کنند، ایران در ادامه مذاکرات حق ملت را دنبال می‌کند اما در این میان نباید به فضاسازی‌های بیگانگان توجه کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: مزدورانی که در گذشته هزینه‌های خود را از صدام تامین می‌کردند و هم اکنون نیز جیره خوار بن سلمان هستند، امروز نباید صحبت از حمایت و سهن‌خواهی کنند هرچند معتقدیم که تعیین سهم‌ کشورها در سایر مسائل زیست‌محیطی، انرژی و غیره تاثیرگذار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار