نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس گفت:: پیش از اینکه از رئیس‌جمهور سؤال شود باید اول از وزیر اقتصاد چنین سؤالی را پرسید و ما نیز از روحانی برای تغییر تیم اقتصادی درخواست کرده بودیم.
کد خبر: ۶۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 16 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: مسعود گودرزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ابتدا با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی ممسنی اظهار داشت: پس از تشکیل کارگروه‌ها و اظهارنظر کارشناسان بنا بر این شد که سهام پتروشیمی ممسنی به مجموعه هلدینگ اقتصادی تدبیر که یک شرکت قدرتمند است، سپرده شود که وزیر نفت نیز ارائه سهمیه خوراک آن را نیز پذیرفت.

وی افزود: اگر در هیات مدیره پتروشیمی ممسنی واگذاری سهام تائید شد، حرکت در اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس در مورد راه‌اندازی سد پارسیان نیز گفت: با مذاکرات فشرده و پیگیری‌های مداومی که با وزیر نیرو و حتی رئیس‌جمهور داشتیم، درنهایت تصمیم بر ایجاد سد گرفته شد اما به دلیل کمبود آب، این سد را به‌صورت سد جریانی یا نیروگاهی خواهیم ساخت تا بتوان از آن برق گرفت.

گودرزی با بیان اینکه بنده 5 بار با وزیر نیرو، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در مورد سد پارسیان و اهمیت احداث آن صحبت کردم، خاطرنشان کرد: سد پارسیان در مرحله نخست به‌صورت نیروگاهی و جریانی راه‌اندازی می‌شود و در آینده اگر نزولات جوی بیشتر شد و آب آن افزایش یافت، از تخصیص آب نیز استفاده می‌شود.

نماینده ممسنی و رستم از راه‌اندازی سد پارسیان از نیمه نخست شهریورماه خبر داد و افزود: مسؤولان قول داده‌اند تا نیمه شهریور این سد عملیاتی شود و نکته مهم این است که این سد جزو سدهای کددار بوده و باید در تخصیص بودجه دیده شود.

وی همچنین از صدور مجوز نهایی برای احداث 2 سیلو در شهرستان‌های رستم و ممسنی خبر داد و اظهار داشت: این 3 سیلو با ظرفیت 20 و 30 هزار تن به‌زودی ساخته خواهد شد.

گودرزی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد علت عدم پرسش از رئیس‌جمهور در طرح سؤال اقتصادی نیز گفت: پیش از اینکه از رئیس‌جمهور سؤال شود باید اول از وزیر اقتصاد چنین سؤالی را پرسید و ما نیز از روحانی برای تغییر تیم اقتصادی درخواست کرده بودیم.

این نماینده مجلس افزود: در طرح پرسش از رئیس‌جمهور باید یک رویکرد منطقی را پیش گرفت و به‌دوراز هیجان و احساسات تصمیم‌گیری کرد چراکه این کار به‌هرحال پیامدهایی نیز دارد و باید دقت کرد که تأثیر این پیامدها بر جامعه چیست و اگر واقعاً این پرسش در شرایط فعلی می‌توانست مؤثر واقع شود، حتماً این کار را انجام می‌دادیم.

وی در مورد آخرین تصمیمات در مورد کارخانه قند ممسنی نیز گفت: قرار بر این شد 12 تا 15 میلیارد تومان وام به این کارخانه اختصاص داده شود و با 2 میلیارد آن حقوق کارگران را تسویه کنند و پس‌ازآن اقدام به راه‌اندازی شود.

گودرزی در ابتدای این نشست که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شده بود، از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت‌ها را منعکس کنند و مبتنی بر این واقعیت‌ها از مسؤولان مطالبه گری کنند.

این نماینده مجلس افزود: اگر رسانه‌ها به مطالبه گری منصفانه دست بزنند شفافیت ایجاد خواهد شد و این شفافیت درنهایت به دوام و پایداری کشور خواهد انجامید و در این راستا نقش رسانه‌ها غیرقابل‌انکار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار