مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:در راستای صادرات فرش دستباف پاویون دائمی خوشه فرش فارس در چین ایجاد شده است بیان کرد: در سال گذشته خوشه‌های صنعتی فارس بالغ بر 124 میلیون دلار صادرات داشتند.
کد خبر: ۶۴۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 16 August 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: احد فتوحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 94 درصد صنایع خرد، متوسط و کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، اظهار داشت: تاکنون 14 خوشه صنعتی در استان فارس شناسایی شده که 5 خوشه صنعتی مثل گلاب و عرقیجات، سنگ میمند، شوریجات و ترشیجات، فرش دستباف توسعه یافته و امسال نیز مجوز راه‌اندازی خوشه صنعتی گیاهان دارویی گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای صادرات فرش دستباف پاویون دائمی خوشه فرش فارس در چین ایجاد شده است بیان کرد: در سال گذشته خوشه‌های صنعتی فارس بالغ بر 124 میلیون دلار صادرات داشتند.

وی با بیان اینکه در مجموع در استان فارس 61 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که تاکنون 5 هزار و 876 قرارداد در این شهرک‌ها منعقد شده است، خاطرنشان کرد: از این بین 2 هزار و 875 واحد به بهره‌برداری رسیده که برای 34 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس بیان کرد: تا دو سال پیش در 20 شهرک و ناحیه صنعتی فارس هیچ گونه واگذاری نداشتیم و متقاضی سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها وجود نداشت اما با اعمال مشوق‌های صنعتی، سرمایه‌گذاران از حضور در این شهرک‌ها و نواحی استقبال کردند و در حال حاضر تنها در شهرک صنعتی «جایدشت فیروزآباد» هیچ گونه واگذاری انجام نشده است و متقاضی نداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 2 هزار و 750 صنعتگر فارس تورهای صنعتی برگزار شد، گفت: علاوه بر اینکه برای ارتقا سواد فنی کارگران و کارفرمایان 479 دوره آموزشی برای 12 هزار کارگر و کارفرما برگزار شد و استان فارس از این نظر مقاوم اول کشور را کسب کرد.

فتوحی با بیان اینکه با استفاده از اعتبارات صندوق حمایت از صنایع کوچک برای 54 واحد صنعتی فارس بالغ بر 270 میلیارد تومان وثایق تامین شد، افزود: با برگزاری 6 کلینیک صنعتی نیز مشکلات 200 واحد صنعتی رفع شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 56 واحد صنعتی راکد احصا و به چرخه تولید بازگردانده شد، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از بین 2750 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس 350 واحد به دلیل سوء مدیریت، قدیمی بودن ماشین‌آلات و تجهیزات و غیره راکد و نیمه‌فعال هستند و در پی این هستیم که این واحدها را از طریق اجاره، ورود به فرابورس، پیدا کردن شریک و غیره بار دیگر فعال کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار