مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری و تعدادی از کیت های تشخیصی مورد نیاز آزمایشگاه ها با ارز رسمی 4200 تومانی تامین می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 16 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رضا مسائلی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پزشکی در شیراز افزود: تامین تجهیزات پزشکی توسط بخش خصوصی هم انجام می‌شود و این بخش برای فروش بیشتر تمایل به تامین این تجهیزات دارد.
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تحریم دارو و ملزومات پزشکی، بیان داشت: ظرف 10سال گذشته با تحریم‌های سخت‌تری مواجه بودیم اما این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فرآیند تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، با اختلال مواجه نشود.
مسائلی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام و محصولات سلامت محور، با توجه به فضای جدیدی که در کشور به لحاظ تحریم های ظالمانه ایجاد شده است، از ابتدای سال 97 موضوع را به صورت ویژه مورد رسیدگی و برنامه ریزی قرار داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشور با مشارکت شرکت های داخلی و در یک فضای رقابتی تامین می‌شود گفت: قسمت عمده ای از این تجهیزات توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی و بخش دیگر آن از طریق کشورهای توسعه‌ یافته اروپایی تامین می‌شود.
وی ادامه داد هم اینک در کشور حدود 2 هزار و 200 شرکت تامین ‌کننده تجهیزات پزشکی وجود دارد که از پنج هزار و 500
کمپانی بین‌المللی اروپایی و شرق آسیا، تجهیزات مورد نیاز کشورمان را تامین می‌کنند و این فضای رقابتی باعث می‌شود تامین تجهیزات پزشکی‌ با مشکل مواجه نشود.
در نمایشگاه دستاوردهای پزشکی شیراز که به مدت 2 روز بر پا بود، 50 محصول و ملزومات پزشکی دانش بنیان که برای نخستین بار ارایه شده و همچنین 36 محصول دیگر که متعلق به مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است و بتازگی به مرحله تولید رسیده، عرضه شد.
این نمایشگاه که بیست و سوم دی ماه جاری در فضای باز دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار