رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: تحریم ها دلیل بروز این التهاب در جامعه نیست زیرا تحریم هزینه ها را افزایش می دهد و آنچه باعث بروز مشکل شده فساد و عدم مدیریت و سیاست گذاری درست است.
کد خبر: ۶۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 16 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: جمال رازقی در نشست صمیمی هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با خبرنگاران افزود: آنچه که امروز در فارس اتفاق افتاده رتبه دوم کشور در فضای کسب و کار است که نشان از وجود فضای همدلی و اتحاد است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این رتبه به طور رسانه ها نیز نقش موثری داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس یادآور شد: آنچه که باید امروز مد نظر قرارگیرد مقابله با فساد و ایجاد فضای شفاف است که مورد استقبال قرار می گیرد.

رازقی با اشاره به تاثیرگذاری اتاق در فضای ملی نیز گفت: طی چند ماه اخیر اتاق بازرگانی فارس به تحولات نرخ ارز واکنش نشان دادیم و بسته پیشنهادی خود را از طریق استاندار برای معاون اول ارسال شد که مشکل ارز دولتی را پیش بینی کرده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین خیلی دیر واکنش نشان دادند و بسته ای که ارائه شد ما به همان تغییر اندک نیز اعتراض داریم زیرا باید کالاهای اساسی مانند دارو و مواد اولیه از ارز حاصل از فروش نفت و پتروشیمی تامین شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: این اعتراض را طی نامه ای به دولت و وزیر صنعت و معدن ارائه کرده ایم.

رازقی یادآور شد: امروز دام زنده از استان فارس قاچاق می شود در حالیکه ما وارد کننده گوشت هستیم و امروز شاهد نرخ بالای گوشت توسط کسانی هستیم که با نرخ دولتی ارز، گوشت وارد کنند و با نرخ بالا گوشت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

وی تاکید کرد: التهاب امروز از تحریم نیست زیرا تحریم هزینه ها را افزایش می دهد زیرا به طور کل نمی تواند جلو صادرات و واردات را بگیرد و اگر سیاست گذار در کشور کار خود را به درستی انجام می داد و فساد موجود نبود با مشکل مواجه نمی شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار