اکرمی گفته است: با توجه به ممنوعیت به کارگیری اشخاص بازنشسته هنوز تعدادی در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به فعالیت هستند که این افراد شناسایی شده اند.
کد خبر: ۶۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 15 August 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:شورای نگهبان اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تأیید کرد.با تأیید شورای نگهبان برخی مقامات ازجمله استانداران، شهرداران، معاونان وزرا و... بازنشسته تلقی شده و باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند.
استاندار فارس تغییر می‌کند

پیش تر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مورد اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاغل در دولت گفته بود: دولت و وزارت کشور همواره از جوانگرایی در عرصه های مدیریت استقبال و حمایت می کند و ما با نفس تغییر مخالف نیستیم. بر همین اساس طبق این مصوبه حدود ۱۵نفر از استانداران تغییر خواهند کرد که به معاون سیاسی وزارت کشور ماموریت داده شده است تا نیروها و افراد باتجربه از مجموعه وزارت کشور با اولویت معاونان فعلی استانداران برای تصدی گری استانداری را معرفی کنند.

حال چنانچه اولویت وزارت کشور با معاونان استاندار برای تصدی کرسی استاندار باشد به غیر از پژوهش معاون سیاسی که بازنشسته است، یداله رحمانی معاون اقتصادی، رحیمی معاون عمرانی، فروزانی معاون گردشگری جزء گزینه های اول استانداری فارس به شمار می روند. البته اقبال رحمانی معاون اقتصادی بیشتر از سایر معاونین است.

به جزء تبادار استاندار فارس، هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی- امنیتی استاندار فارس، علی همتی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، عبدالعزیز کریمی نوبندگانی مدیر عامل برق منطقه ای فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی فارس از جمله مدیران بازنشسته شاغل دولت به شمار می روند.

آمار دقیقی از مدیران بازنشسته شاغل دولت در فارس نداریم

چندی پیش معاون توسعه منابع استانداری فارس در گفتگو با شیرازه گفت: درحال حاضر ما آمار دقیقی که چند درصد از مدیران فارس مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند نداریم. درصورت تایید شورای نگهبان و پس از ابلاغ قانون 2 ماهه فرصت تغییر مدیران بازنشسته است.

خط و نشان بازرس کل فارس برای بازنشستگان شاغل دستگاه های اجرایی

بر خلاف معاون استاندار فارس، بازرس کل استان فارس اذعان دارد که آمار مدیران بازنشسته را دارد.

اکرمی گفته است: با توجه به ممنوعیت به کارگیری اشخاص بازنشسته هنوز تعدادی در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به فعالیت هستند که این افراد شناسایی شده اند.

 

وی اظهارداشت: پرداختی به بازنشستگان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در حکم تصرف غیرقانونی اموال دولتی است و جرم و مستوجب مجازات است.

بازرس کل استان فارس با تاکید بر اینکه قانون باید به نحو احسن اجرا شود، تصریح کرد: چنانچه شهروندان از به کارگیری افراد بازنشسته در اداره‌ها اطلاع دارند می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بازرسی کل کشور به نشانی https://www.bazresi.ir/ مراتب را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

گفتنی است با ابلاغ این قانون، طی دو ماه مدیران بازنشسته باید پست مدیریتی خود را ترک کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار