حسینی گفت: با اشاره به مصرف بیش از 12میلیارد مترمکعب گاز در استان فارس طی سال گذشته این رقم برای سال جاری را 13میلیارد مترمکعب پیش‌بینی و اظهار کرد: در 4ماهه اول سال گذشته 3 میلیارد و 677میلیون مترمکعب گاز در استان فارس مصرف شد که در مدت مشابه سال جاری به 4میلیون و 287میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۶۴۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 15 August 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: غلامعباس حسینی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری درخصوص شاخص های کلی گازرسانی در استان فارس گفت: میزان کل شبکه گذاری لوله های گاز در استان فارس ۲۵ هزار و ۹۰ کیلومتر است. تعداد کل مشترکین گاز این استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک، تعداد کل انشعابات نصب شده ۷۵۸ هزار علمک، تعداد خانوارهای تحت پوشش گاز طبیعی در شهرها ۸۵۳ هزار و ۵۸۰ خانوار و ۲۹۷ هزار و ۸۵ خانواده روستایی می باشد.

 

وی در خصوص وضعیت گازرسانی به شهرها توضیح داد: تعداد کل شهرهای استان ۱۰۷ شهر می باشد که متوسط ضریب برخورداری ۹۹ و سه دهم درصد می باشد. تعداد شهرهایی که تاکنون گازدار شده‌اند ۹۳ شهر می‌باشد که به دو شهر محمله (خنج)و ارد (گراش) نیز در هفته دولت امسال گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تعداد شهرهای در دست اجرا برای گازرسانی را ۹شهر عنوان و اظهار کرد: شهر دوزه در شهرستان جهرم تا دو ماه آینده، شهر چاه‌ورز در شهرستان لامرد و شهر خانیمن در کامفیروز تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز رسانی وصل می‌شوند. شبکه گازرسانی شهرهای بیرم و عمادشهر شهرستان لارستان و همچنین شهرهای رستاق، فدامی و دوبرجی شهرستان داراب نیز در دست اجرا هستند.

حسینی با بیان اینکه عملیات خط انتقال و شبکه گذاری گازرسانی برای شهرستان‌های جویم و بنارویه شهرستان لارستان امسال آغاز می‌شود، گفت: هزینه سرانه انشعاب برای شهر جهرم در شهرستان فراشبند بالاتر از سرانه معمول است که منتظر مجوز شرکت ملی گاز هستیم تا عملیات انتقال گاز به این شهر را نیز آغاز کنیم.

تشریح وضعیت گازرسانی به روستاهای فارس

وی در خصوص وضعیت گازرسانی به روستاها نیز توضیح داد: تعداد کل روستاهای استان فارس ۴۴۲۱ روستا است که تعداد روستاهای مشمول گازرسانی یعنی روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند ۲۶۹۳ روستا می باشد. تاکنون ۱۴۶۱ روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که متوسط ضریب برخورداری روستاهای فارس ۷۱ و ۹ دهم درصد می باشد. تعداد روستاهای در دست اقدام نیز ۵۳۳ روستا است که از این تعداد ۴۸۱ روستا در دست اجرا و ۵۲ روستا در دست انتخاب پیمانکار می‌باشد. تعداد روستاهای باقیمانده نیز ۵۱۹ روستا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه تمام هزینه های گازرسانی به صنایع استان از محل صرفه جویی در سوخت مایع تامین می شود، گفت: دولت بابت سوخت مایع مورد نیاز صنایع یارانه زیادی پرداخت می‌کند که با گازرسانی، صنایع می‌توانند با قیمت یک سوم قیمت سوخت مایع نیاز خود را رفع کنند. از کل ۸ هزار و ۴۱۵ صنعت استان فارس تاکنون 6هزار و 985 صنعت گازدار شده اند. ۴۲۴ صنعت در دست اجرا و ۷۷ صنعت در دست انتخاب پیمانکار می باشد و ۹۲۹ صنعت نیز باقی مانده است.

حسینی با بیان اینکه از تعداد ۶۶ شهرک صنعتی استان فارس تاکنون چند ۴۰ شهرک گازدار شده است، گفت: ۱۰ شهرک در دست اجراست و ۱۶ شهرک بدون گاز باقی مانده اند که شهرک های باقیمانده فاقد صنعت هستند و در اولویت گازرسانی نمی باشند.

به گفته وی تعداد کل جایگاه های سی.ان.جی در استان فارس ۱۳۶ جایگاه می‌باشد که تاکنون ۱۳۰ جایگاه گازدار شده و ۴ جایگاه در دست اجراست اما دو جایگاه به دلیل عدم پیگیری متقاضی با بدون گاز باقی مانده است.

بهره‌برداری از 235 پروژه گازرسانی با اعتبار 117میلیارد تومان در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خاطرنشان کرد: در هفته دولت پروژه گازرسانی به ۲ شهر، ۱۰۴ روستا، ۳ شهرک صنعتی، یک جایگاه عرضه سی.ان.جی و ۱۲۶واحد صنعتی با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم کیفی‌سازی فعالیت‌ها در شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در بحث پیاده سازی GIS پوشش 75 درصدی داریم و تا پایان سال پوشش حداکثری را ایجاد خواهیم کرد . حسینی یادآور شد: در بحث برون سپاری کامل خدمات گازرسانی هم اکنون 5 شهر را در دستور کار قرارداده و اطلاعات لازم را به ستاد ملی گاز ارسال کرده ایم تا پس از ابلاغ مصوبات لازم این کار اجرایی شود.

مدیرعامل گاز استان فارس با تاکید بر حرکت به سمت استانداردسازی خدمات و جاری سازی CRM در سازمان از برون سپاری 16 خدمت از 22 خدمت ارائه شده در بیش از 790 دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان خبر داد.

استان فارسی ها امسال بیش از 4میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

حسینی با اشاره به مصرف بیش از 12میلیارد مترمکعب گاز در استان فارس طی سال گذشته این رقم برای سال جاری را 13میلیارد مترمکعب پیش‌بینی و اظهار کرد: در 4ماهه اول سال گذشته 3 میلیارد و 677میلیون مترمکعب گاز در استان فارس مصرف شد که در مدت مشابه سال جاری به 4میلیون و 287میلیون مترمکعب رسیده است.

وی کل مطالبات شرکت گاز استان فارس را 352میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: میزان مطالبات نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش یافته است؛ پتروشیمی با بدهی 180میلیارد تومانی بزرگترین بدهکار شرکت گاز است و نیروگاه‌ها با 57میلیارد و مشترکان صنعتی با 45میلیارد تومان در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گیرد و مشترکان خانگی با 24میلیارد تومان بدهی در پله چهارم قرار دارند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رسالتی که بر دوش خبرنگاران در راستای آگاه‌سازی جامعه قرار دارد، گفت: بدون تردید یکی از وظایف و برنامه های راهبردی ما ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‌رسانی وآگاه سازی مردم از مجموعه دستاوردهاست و سعی ما بر این است تا با ایجاد تعامل دوسویه و برقراری پل ارتباطی مناسب با اصحاب رسانه این وظیفه خطیر را به نحو احسن به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر چه چند روزی گذشته است اما روزخبرنگار و گرامیداشت زحمات تلاشگران و فعالان عرصه خبر و خبرنگاری را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض کرده و از حضور شما در تمام صحنه ها و تلاش و کوشش شما در انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردها تشکر و قدردانی می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار