رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:فارس از ابعاد گوناگون یک استان عادی نیست، بلکه منطقه‌ای استرتژیک و مهم است؛ با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت 7.5 درصد وسعت کشور را در اختیار دارد و از 161 کشور جهان بزرگتر است.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 15 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد مُخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ظهر امروز در نشستی که به منظور عقد تفاهم‌نامه همکاری محرومیت‌زدایی و توانمندسازی میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: فارس از ابعاد گوناگون یک استان عادی نیست، بلکه منطقه‌ای استرتژیک و مهم است؛ با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت 7.5 درصد وسعت کشور را در اختیار دارد و از 161 کشور جهان بزرگتر است.

وی با بیان اینکه امروز همه کشور درگیر جنگ اقتصادی دشمن هستند و معیشت مردم را هدف قرار داده و یک جنگ روانی سنگین راه انداخته‌اند، افزود: امروز 9.5 درصد مردم ما با جمعیت 80 میلیونی زیر خط فقر هستند، در حالی که در رژیم پهلوی 14.5 درصد با جمعیت 30 میلیونی زیر خط فقر بودند و چنین آماری نشان می‌دهد که تبلیغات دشمن در مورد وضعیت مناسب اقتصادی مردم در رژیم گذشته نسبت به پس از انقلاب، غیرواقعی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: ما منکر مشکلات نیستیم، اما زیر سوال بردن ناجوانمردانه اقدامات محرومیت‌زدایی پس از انقلاب منصفانه نیست؛ نکته اینجاست که امکانات کشور را به عنوان مسؤولان نتوانستیم در اختیار مردم قرار دهیم تا آنان طعم این محرومیت‌زدایی را بچشند.

مخبر با بیان اینکه حکومت و دولت قادر به حل تمام مسائل و مشکلات کشور نیست و باید کار را به دست مردم سپرد، افزود: باید مردم را برای کار بسیج کرد که در ستاد اجرایی محور کار محرومیت‌زدایی در چهارچوب اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد را باید به دست مردم سپرد، اظهار داشت: ما با مردم از چند طریق اجتماع‌محور، تعاونی، بنگاه‌های کوچک و متوسط و... همکاری می‌کنیم و صندوق‌های خطرپذیری نیز در این راستا تاسیس شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین گفت: 2 موضوع را در سفر به استان فارس دنبال می‌کنیم که برای آن حدود 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فارس در نظر گرفته شده است.

مخبر ادامه داد: قرار بود 300 میلیارد تومان در سفر به فارس سرمایه‌گذاری کنیم که این مبلغ را به 650 میلیارد تومان رساندیم، اما هدف این است که چندین هزار شغل از این بابت ایجاد شود که اگر فارس موفق به اشتغال‌زایی شود، 20 درصد نیز مبلغ را اضافه خواهیم کرد.

استاندار فارس نیز در این نشست اظهار داشت: مشارکت مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی مشخصه بارز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده، گرچه ممکن است که بنگاه‌های اقتصادی بزرگی راه‌اندازی نشده باشد.

اسماعیل تبادار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بسیار استان فارس نیز گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور مشارکت عمومی مردم در عرصه اقتصادی است و به عنوان نماینده دولت از هر فرد توانمندی که شغل ایجاد کند حمایت خواهیم کرد که با چنین اقداماتی سِیر بیکاری در فارس نزولی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اشتغال‌زایی به زودی در فارس 8 طرح با رقم 11 هزار میلیارد تومان در صنایع بزرگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری استانداری فارس و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مبلغ 650 میلیارد تومان امضاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار