جمالی نوبندگانی:بیان اینکه قریب 1.5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کنیم، اظهار داشت: میزان صادرات نفت در یک ماه به 45 میلیون بشکه می رسد که اگر قیمت هر بشکه را 50 دلار در نظر بگیریم ماهانه 2 میلیارد و 250 میلیون دلار در یک سال حدود 28 میلیاد دلار درآمد نفتی کشور می شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 15 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به فضای اقتصادی کشور و التهاب در بازار ارز و سکه، اظهار داشت: در حال حاضر تعادل عرضه و تقاضا در کشور بهم خورده است، قانون اقتصاد حاکم نیست.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جنگ اقتصادی علیه ایران وجود دارد، بیان داشت: این جنگ به خانواده ها کشیده شده است به طوری که مغازه دار، خانم خانه دار را تهدید می کند اگر کالا را این هفته خریداری نکند هفته آینده گران تر می شود، متاسفانه شاهد جو روانی در فضای اقتصاد کشور هستیم.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: باید قبول کنیم همه در فضای اقتصادی کشور نقش داریم این طور نیست که بگویم فقط مجلسی ها و دولتی ها باید اقدام کنند کسانی که به بازار سکه هجوم می آورند، ایرانی هستند.

سالانه 28 میلیاد دلار درآمد نفتی داریم

وی با بیان اینکه قریب 1.5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کنیم، اظهار داشت: میزان صادرات نفت در یک ماه به 45 میلیون بشکه می رسد که اگر قیمت هر بشکه را 50 دلار در نظر بگیریم ماهانه 2 میلیارد و 250 میلیون دلار در یک سال حدود 28 میلیاد دلار درآمد نفتی کشور می شود.

سال گذشته 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه رفته اند

جمالی نوبندگانی با اشاره به گزارش های سرکنسول ایران در استانبول، گفت: براساس این گزارش روزانه 30 پرواز از ایران به استانبول انجام می شود و در گزارشی که سفرای کشورهای همسایه ارائه کردند سال گذشته 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه رفته اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه روس ها و گرجی ها از ایرانی ها بیشتر به ترکیه سفر می کنند، ادامه داد: متوسط خرج آنها 670 دلار بوده ما هزار دلار بنابراین در سال گذشته مردم کشورمان 2.5 میلیارد دلار در ترکیه هزینه کرده اند، با در نظر گرفتن سفر به کشورهای دیگر سال گذشته قریب 10 میلیارد دلار سفر خارجی داشته ایم.

وی با بیان اینکه دولت در برخی تصمیم گیری ها انفعالی داده است، بیان داشت: در ارز مسافرتی با اختصاص هزار یورو به سفرهای مانند تایلند افراد سودهای میلیون به جیب زدند در حالی که ارز باید به کالاهای اساسی، داور، تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می کرد.

طلا را در قالب سپر ماشین از کشور خارج کردند

عضو فراکسیون مستقلین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تزریق سکه به بازار گفت: وقتی سکه در بازار عرضه شد سه اتفاق رخ داد، اول عده ای که پول داشتند تعداد زیادی سکه خریدند، بعد از آن جوی ایجاد شد که لیست خریداران بزرگ سکه منتشر شود.

وی بیان داشت: عده ای هم سکه ها را خریدند که آن را آب کنند و به دو سکه تبدیل کنند تا در کوچه پس کوچه های چهارراه استانبول مخفیانه به زنان خانه دار بفروشند تا دسترسی به آنها نباشد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عده ای با آب کردن سکه ها آن را به شکل سپر ماشین در آوردند و در قالب قطعات ماشین ذخایر طلا را از کشور خارج کردند، دراین زمینه آمار دقیقی نداریم اما این کار کم اتفاق نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار