رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از اختصاص ۱۷ و ۲ دهم درصد از کشت گندم فارس به کلزا خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 15 August 2018

محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در سال آتی ۱۷ و ۲ دهم درصد از کشت گندم استان فارس به کشت کلزا اختصاص داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: آب‌های زیر زمینی طی سالیان متمادی ذخیره شده و قرار نیست بدون در نظر گرفتن نسل‌های آینده بی‌رویه مصرف شود.

محمد مهدی قاسمی بیان کرد: به علت ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، از حامیان اساسی مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز و کنتور دار کردن چاه‌های مجاز هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه به هیچ عنوان کشت شتوی و صیفی پی در پی مورد تایید نیست، تصریح کرد: به منظور تامین امنیت غذایی جامعه، محصولات جایگزین در الگوی کشت مانند کلزا با اجرای آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کنار مسائل و مشکلات راه‌کار‌ها نیز ارائه شود، ادامه داد: توسعه کشت جو از جمله مواردی است که در شرایط فعلی به عنوان گیاه مقاوم به شوری به تامین معیشت کشاورزان کمک می‌کند.

قاسمی خطاب به مدیران شهرستان‌ها و پهنه‌ها بیان کرد: در تامین بذر کلزا مشکلی وجود ندارد، تسهیلات سلف کلزا نیز از همین ابتدا پیگیری می‌شود، بنابراین با تصمیمی جدی در توجیه کشاورزان و توسعه کشت کلزا با ارائه بسته حمایتی اقدام شود.

وی بر ضرورت توسعه کشت کلزا، تاکید کرد و ادامه داد: وابستگی بیش از ۹۰ درصدی کشور در تامین روغن خوراکی به خارج، خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز کشور و تامین نشدن روغن با کیفیت مطلوب، کاشت دانه‌های روغنی در یک برنامه ده ساله با هدف رسیدن به خوداتکایی ۸۰ درصدی در تولید روغن در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
با سلام
یکبار برای خودکفایی گندم اقدام کردید و نتیجه اشبی آبی و نابودی فارس شد. حالا دوباره میخواهید آن را نابودتر کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار