اولین گردهمایی آژانس‌های فعال گردشگری و توریسم درمانی در فارس با حضور 17 نفری این اعضا در قالب یک تور 6 روزه دستاوردهای مطلوبی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در پی داشت.
کد خبر: ۶۴۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 14 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: فارس در حوزه طبیعت‌گردی دارای جاذبه‌های فراوانی است که به عنوان نمونه تور عمانی به سپیدان برده شد که مورد توجه مطلوب این افراد قرار گرفت. همچنین در بازدید از مراکز درمانی شیراز در حوزه تورهای سلامت افق‌های تعامل گسترده‌ای میان فارس و عمان گشوده شد.

پولاد کف بهشت گردشگری

تلال الرواحی یکی از فعالان حاضر در این تور با ابراز شگفتی از جاذبه‌های طبیعی سپیدان می‌گوید: در پولاد کف موقعیتی برای ما ایجاد شد تا فارس را به عنوان نمادی از ایران در 2 روز بشناسیم.

وی ادامه می‌دهد: مهمان‌نوازی و برخورد حرفه‌ای در مراکز اقامتی در این تور برای ما تجربه فوق‌العاده‌ای بود و ما را به این باور رساند که فارس بهشت گردشگری است.

نماینده آژانس مسافرتی الوان با تشکر از رفتار مردم فارس در برخورد با گردشگران اضافه می‌کند: آنچه باعث خوشحالی یک گردشگر می‌شود برخورد محترمانه و روی خوش مردم منطقه‌ای است که به آن سفر کرده‌اند.

الرواحی استانداردهای هتل‌های فارس را در حد مطلوبی می‌داند و می‌گوید: از پذیرش مهمان تا اسکان و ارایه خدمات به توریست همگی با استانداردهای جهانی مطابقت داشت و عمان را برای تعریف تورهای گردشگری و اعزام به فارس مشتاق کرد.

مزیت پروازی

مرد جوانی از این گروه که خود را روئین معرفی می‌کند نیز از وجود پرواز مستقیم شیراز به عمان خرسند است و بیان می‌کند: این پرواز مستقیم نیاز به سفر از عمان به تهران و پرواز مجدد به شیراز را از بین برده است.

وی می‌افزاید: اولین بار است که به شیراز سفر کرده‌ام و این شهر به نظرم در حوزه توریست درمانی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است که در کمتر مکانی از جهان یافت می‌شود.

روئین وجود متخصصان و هزینه مناسب درمان در شیراز را مطلوب می‌داند و می‌گوید: هزینه‌های درمانی در وضعیت حاضر در شیراز به پول رایج ما بسیار اندک تمام می‌شود و عمان می‌تواند تورهای سلامت عدیده‌ای را راهی شیراز کند.

محور ساسانی

زن جوانی که یکی از 17 عضو شرکت کننده در این تور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری درمانی و طبیعی فارس است، اظهار می‌کند: نخستین سفری است که به این استان دارم اما با کوله‌باری از خاطرات و تجارب خوب به عمان بازمی‌گردم.

مایسا عاشور ادامه می‌دهد: اخیراً در مورد ثبت جهانی چند اثر تاریخی در فارس مطلبی خوانده بودم اما در این سفر موقعیت بازدید از آن فراهم نشد.

وی اضافه می‌کند: اما در نظر دارم برای بازدید از این محور به زودی یک سفر خانوادگی به فارس داشته باشم تا 7 اثری را که به طور واحد به لیست جهانی آثار یونسکو افزوده شده‌اند را از نزدیک بازدید کنیم.

عاشور با اشاره به عدم برخورداری از اطلاعات کافی درباره دوره ساسانی اظهار می‌کند: اطلاعات شاخصی درباره این دوره مهم تاریخی ندارم اما قصد دارم برای سفر با مطالعه کافی در این حوزه و شناخت اماکن ثبت شده در فهرست آثار ساسانی به سفر به فارس اقدام کنم.

 

شهر صنایع دستی

بانوی جوان دیگری که خود را سهام معرفی می‌کند از تنوع صنایع دستی بازار وکیل تمجید می‌کند و می‌افزاید: جادوی هنر و خلاقیت در جای جای این بازار صنایع دستی جاری است.

وی اضافه می‌کند: این صنایع زیبا تا جایی برای تور ما جذاب بود که علاوه بر برنامه بازدید در نظر گرفته شده در سرای مشیر، یک بار دیگر برای خرید صنایع دستی به بازار وکیل مراجعه کردیم.

سهام نیز این سفر را نخستین تجربه خود در فارس عنوان می‌کند و می‌گوید: تجربه‌های خوب این سفر آنقدر زیاد است که قطعا آخرین سفر من به این سرزمین پر هنر نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار