مدیر عامل انجمن تالاسمی :با بیان اینکه بودجه تأمین داروی اکسجید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شده است، ابراز داشت: فراهم ساختن این دارو همچنان در پیچ و خم اداری و نامه نگاری‌ها مانده است و بنا بر قول مسئولان پس از طی مراحل اداری حل می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 14 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیرعامل انجمن تالاسمی فارس گفت: بنا بر اعلام مسئولان قرار بود مشکل تأمین داروی بیماران تا 17 مردادماه حل شود؛ یعنی قیمت داروی خارجی دسفرال 600هزار تومانی به 50هزار تومان و قیمت داروی اکسجید 800 هزار تومانی به 300 هزار تومان معادل نرخ سال 96 بازگردد.
مصطفی احمدی افزود: با آنکه تأمین داروی دسفرال روز دوشنبه 22 مردادماه جاری حل شد، همچنان مشکلات در زمینه تأمین داروی اکسجید و هزینه‌های آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه بودجه تأمین داروی اکسجید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شده است، ابراز داشت: فراهم ساختن این دارو همچنان در پیچ و خم اداری و نامه نگاری‌ها مانده است و بنا بر قول مسئولان پس از طی مراحل اداری حل می‌شود.
البته احمدی به این نکته نیز اشاره کرد که با آنکه مسئولان قول داده بودند مشکل تأمین دارو به صورت کامل حل شود، بودجه تنها برای فراهم‌سازی دو ماه داروی دسفرال اختصاص داده شده است.
مدیرعامل انجمن تالاسمی فارس بیان داشت: از آنجا که مصرف این داروها برای بیماران تالاسمی حیاتی است نباید به صورت مقطعی به این مشکل نگاه کرد؛‌ زیرا بیماران از همین امروز نگران دو ماه آینده هستند.
وی با اشاره به اینکه با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این میان تنها وعده تأمین دارو داده شده است و تا به حال پاسخی قانع‌کننده و مطمئن نگرفته‌ایم.
احمدی همچنین به نقل از انجمن تالاسمی ایران گفت: تهیه داروهای آهن‌زدای داخلی نیز طی روزهای گذشته به دلیل عدم تأمین ارز برای تهیه مواد اولیه متوقف شده است، این در حالی است که شرکت‌های تأمین داروی تالاسمی پیش از این اعلام کرده بودند در صورت عدم پرداخت بودجه تهیه این دارو متوقف خواهد شد.
دکتر عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیش از این در گفت و گو با ایرنا افزایش هزینه داروهای آهن زدای خارجی و نبود پوشش این افزایش قیمت را از سوی سازمان های بیمه گر موجب بروز مشکلاتی برای مصرف‌ کنندگان این داروها عنوان کرده و افزوده بود: رایزنی‌های متعدد برای رفع این معضل انجام شده و تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.
بیماران تالاسمی از قریب به چهار ماه پیش با مشکل حذف دارو از فهرست بیمه و افزایش هزینه‌ 12برابری مواجه شدند و بر این اساس قیمت ماهانه 50 هزار تومانی که بیماران برای تأمین داروی مورد نیاز خود می‌پرداختند به 600هزار تومان افزایش یافت.
استان فارس در کمربند تالاسمی قرار دارد و شهرهای شیراز، داراب، نورآباد، کازرون و مرودشت بیشترین آمار بیماران تالاسمی را دراستان فارس دارند و در حال حاضر بیماران تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 22 بخش تالاسمی خدمات لازم را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار