رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی شیراز در ادامه این نشست گفت: 80 محصول تجهیزات پزشکی در مدت 2 سال گذشته تاکنون از سوی 32 شرکت در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولیدشده است.
کد خبر: ۶۴۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 13 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد مهر بهشتی صبح امروز در حاشیه این سومین رویداد مهندسی پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست چهارروزه با حضور 250 شرکت‌کننده از استان‌های تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، یزد، کرمانشاه و فارس باهدف نزدیک شدن فاصله بین علوم مهندسی و پزشکی، استفاده از دانش مهندسی برای رفع حوزه سلامت و نیز رسیدن شیراز به‌عنوان قطب مهندسی پزشکی برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش از تجهیزات پزشکی تولیدی دانشجویان با عنوان اطلس جامعه مهندسی پزشکی و ابزار پزشکی رونمایی می‌شود.

مدیر جامعه مهندسی پزشکی شیراز تصریح کرد: نشست‌های تخصصی کاربردی مهندسی پزشکی، کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت مبتنی بر پروژه‌های به‌روز بین‌رشته‌ای به‌صورت عملی، بازدید‌های آموزشی از بیمارستان و شرکت تجهیزات پزشکی و نیز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های تجهیزات پزشکی از دیگر محور‌های سومین مدرسه تابستانه است.

مهر بهشتی بیان داشت: عملکرد نخاع انسان، تکنولوژی‌ها و روش‌های مهندسی پزشکی مرتبط با آن، فرصت‌ها و چالش‌های بازار کار تجهیزات پزشکی مهندسی و ابزار دقیق پزشکی، آشنایی با ثبت اختراع، ساخت نمونه اولیه ایده با پرینتر سه بعدی و نیز آشنایی با استارت‌آپ‌ها، تیم سازی و ارزیابی ایده از دیگر عناوین این همایش است.

تولید بیش از 80 محصول تجهیزات پزشکی در شیراز

رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی شیراز در ادامه این نشست گفت: 80 محصول تجهیزات پزشکی در مدت 2 سال گذشته تاکنون از سوی 32 شرکت در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولیدشده است.

علیرضا مهدی‌زاده اضافه کرد: تولید تجهیزات لاپاراسکوپی جراحی کم تهاجمی، پیچ و پلاک‌های ارتوپدی ایمپلنت در جراحی استخوان و مفاصل، لیزر‌های پوستی و پزشکی، دستگاه نوار قلب و دیگر تجهیزات از سوی شرکت‌های دانش بنیان شیراز نشان ازرویکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تولیدات داخلی است.

وی ابراز داشت: مرکز رشد تجهیزات پزشکی شیراز از سال 1390 تأسیس و در این مدت 140 ایده‌ تجهیزات و محصولات پزشکی را موردبررسی قرارداده است.

رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی شیراز اظهار داشت: از سال 1392 مبنای ارزش‌گذاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سرمایه‌ای بوده که با بررسی‌های انجام شده به چرخه ارزش آفرینی تبدیل شده‌است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار