معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: سرطان پستان، تیروئید، سرطان خون، روده بزرگ، دهانه رحم و سرطان تخمدان در بین بانوان و سرطان‌های پروستات، مثانه، روده بزرگ، معده، دستگاه عصبی و سرطان ریه در بین مردان به ترتیب شایع‌‌ترین انواع سرطان‌ها در فارس هستند.
کد خبر: ۶۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 13 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:عبدالرسول همتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی برای تشخیص زودهنگام درمان سرطان‌ها، این امر را تلاشی در راستای مهار این بیماری و افزایش امکان درمان مبتلایان برشمرد و اظهار داشت: سالانه در فارس 6 هزار و پانصد بیمار مبتلا به سرطان شناسایی و ثبت می‌شود که این آمار در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بالا نیست.

وی با اعلام موارد ثبت شده افزود: سرطان پستان، تیروئید، سرطان خون، روده بزرگ، دهانه رحم و سرطان تخمدان در بین بانوان و سرطان‌های پروستات، مثانه، روده بزرگ، معده، دستگاه عصبی و سرطان ریه در بین مردان به ترتیب شایع‌‌ترین انواع سرطان‌ها در فارس هستند.

همتی به آمارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: سرطان پوست به عنوان شایع‌ترین نوع سرطان در دو جنس زنان و مردان در دنیا شناخته شده و ضرورت دارد افراد با هرگونه تغییر پوستی، برای پیشگیری به ‌موقع به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: پیشگیری‌های به ‌موقع و غربالگری‌هایی که در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت فارس به‌ صورت رایگان در حال انجام است، یکی از برنامه مهم کنترل سرطان است.

همتی عواملی مانند ارثی بودن، تغییر سبک زندگی، چاقی، کم‌ تحرکی و تغذیه نامناسب را از مهم‌ترین عوامل بروز این بیماری برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با توجه به اینکه شیراز مرکز درمان بیماری سرطان در جنوب کشور محسوب می‌شود، سالیانه حدود هزار و پانصد مورد جدید سرطان نیز از سایر مناطق کشور به‌ ویژه استان‌های مجاور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ثبت می‌رسد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد بیماران اطلاعات خود را به صورت دقیق گزارش کنند تا کارشناسان بتوانند در امر پیشگیری و درمان، برنامه‌ریزی‌های جامع‌تری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار