نماینده شیراز
نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به بحث روز کوروش و موضع گیری در مقابل نظرات او، از سوی برخی‌ها مغرضانه بوده است، گفت: از وزیر محترم ارشاد و پیرو مباحث قبلی مطرح شده، طرح سئوالی انجام شده و قرار است ظرف مدت دو هفته به این سئوالات پاسخ داده شود.
کد خبر: ۶۴۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 12 August 2018

بهرام پارسائی با یادآوری اینکه طرح سوال از وزیر ارشاد مربوط به هفته‌ی گذشته است، گفت: بحث روز کوروش فقط به منظور مطرح کردن یک‌نفر نیست بلکه موضوعی فرهنگی اجتماعی است. حال آنکه بعضی می‌خواهند مسائل را به شکل دیگری جلوه دهند.

نماینده‌ی مردم شیراز گفت: موضوع ثبت ملی روز کوروش را دنبال می‌کنیم، برای این موضوع سه روز را پیشنهاد داده‌ام، یکی روز تولد، یکی روز وفات و یکی روز آغاز امپراطوری کوروش بوده است.

او با بیان اینکه موضوع روز کوروش و ثبت ملی آن یکی از موضوعات طرح سئوال از وزیر ارشاد بوده است، امنیتی شدن این روز در استان فارس را نادرست دانست و گفت: باید با مشاوره‌ی تاریخ‌دان‌ها یک روز را برای ثبت به‌نام روز کوروش انتخاب کنیم.

نماینده‌ی مردم شیراز تاکید کرد که اگر براساس مشاوره‌ها هیچ یک از روزهای تولد، وفات یا آغاز امپراطوری به‌طور دقیق مشخص نشد می‌توان همان روز هفتم آبان را انتخاب کرد.

او گفت: برخی‌ها به غلط مسائل تاریخی را مقابل مسائل مذهبی قرار می‌دهند؛ این رویکرد نه به نفع مسائل مذهبی است نه به نفع مسائل تاریخی و ملی؛‌ در این صورت تنها به سودجویان استفاده بهره‌برداری از این اختلاف را داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
تیتر خبرتون رو خوندید؟ کورورش آخه؟
مدیر پایگاه ممنون از تذکرتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار