خشکسالی باعث خارج شدن حدود ۲۰۰ حلقه چاه در بازه‌ زمانی ۲ ساله در استان فارس شده است.
کد خبر: ۶۴۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 10 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: مدیر عامل شرکت آبفای فارس گفت: ۴۲۵ حلقه چاه‌های آب شرب در حوزه‌ی تحت مدیریت این شرکت در استان وجود دارد.
محمدعلی قلندری گفت: آبفای فارس ایجاد ۴۶ حلقه چاه آب را در برنامه قرار داده است و تاکنون ۱۵ حلقه حفر شده، پنج حلقه در حال حفاری است و ۲۵ حلقه چاه هم مراحل اقدام را طی می‌کند.
قلندری با بیان اینکه فارس در زمینه‌ی آب شرب وضعیت نسبتا پایداری دارد، تاکید کرد: ۲۰ حلقه چاه از مهندسی مجدد شده است واقدامات خوبی در خصوص رفع مشکل شهر‌های دچار کمبود آب در استان انجام شده است..
مدیرعامل آبفای استان فارس اظهار کرد: امسال هوا حداقل ۲ درجه به طور میانگین گرمتر از پارسال بوده است و پیش‌بینی امسال این بود که حداقل در ۱۵ شهر با چالش تامین آب شرب مواجه باشیم.
قلندری اضافه کرد: خوشبختانه در اوج گرما و به واسطه اقدامات انجام شده و همراهی مردم، تنها در ۱۰ شهر استان فارس با مشکل کم‌آبی یا کم فشاری مواجه شدیم و اکنون تنها در بخش‌های مرتفع شهر داراب، حاجی‌آباد و قادر آباد با مشکل روبرو هستیم.
وی گفت: بارندگی نسبت به پارسال ۶۵ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۵۶ درصد کاهش یافته است.
قلندری اظهار کرد: تغییر اقلیم، افزایش درجه حرارت، افزایش تبخیر، خشکسالی سنواتی، کاهش بارندگی و برداشت‌ها و مصرف بی‌رویه از منابع مختلف آبی مهمترین چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم.
وی اصلاح و بازسازی سیستم‌ها و شبکه‌های آبرسانی، مدیریت فشار و شناسایی مشترکان پرمصرف و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب به همراه افزایش ظرفیت تامین آب مورد نیاز را از اولویت‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار