جمعی از اساتید دانشگاه های استان فارس در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار اصلاح وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم شدند.
کد خبر: ۶۴۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 06 August 2018

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم)آیه 11 سوره رعد)
جناب آقای رئیس جمهور؛
شرایط امروز اقتصادی کشور ضرورت اصلاح ساختار بیمار اقتصاد را بیش از گذشته دوچندان کرده است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه ی گذشته نشان داده که در عرصه های مختلف با رویکرد و همت جهادی مردم و مسئولان توانسته موانع و مشکلات را پشت سر گذارد و به اهداف عالیه برسد. امروز که دشمن از همه عرصه ها برای مقابله با نظام مردمسالار دینی ناامید شده، به جنگ اقتصادی رو آورده است. لذا نیازمند تدبیر مناسب برای نبرد در جهاد علمی و اقتصادی هستیم.
اقتصاد کشور سالهاست که به خاطر فقدان سازوکار شفافیت و عدم گردش آزاد اطلاعات و همچنین نگاه دگمانه و خودمحور دولت بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان دچار مشکلاتی عدیده ای در عرصه خرد و کلان شده است که چنانچه بخواهیم به اختصار نیز به مواردی از آن اشاره کنیم "مثنوی هفتاد من" می شود اما به چند مسئله کلان که طی ماه های گذشته به شدت دامن گیر مردم شده اشاره می کنیم.
نوسانات شدید بازار و وعده های امروز و فردای دولتمردان برای کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار حکایت از آن دارد که تیم اقتصادی دولت عملا نتوانسته است بر بحران اقتصادی پیش آمده به دلیل جنگ روانی، سوء مدیریت ها و فاصله گرفتن از بخش خصوصی به دلیل تامین نظرات عده ای محدود فائق آید.
جهش یکباره رشد نقدینگی از 574هزارمیلیارد تومان در سال92 به بیش از 1700 هزار میلیارد تومان تا امروز بدون در نظر گرفتن راهبردی مشخص در هدایت مناسب به سمت تولید و اشتغال اثرات خود را در بسیاری جنبه‌های اقتصادی مانند تورم و رکود به جا گذاشته است. کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ انواع ارزها نیز از جمله سیاست های غلط اقتصادی دولتی است که با شعار افزایش ارزش اعتبار ریال ایرانی و فراهم کردم جذب سرمایه گذار خارجی برای اشتغال پایدار و کم کردن هزینه ها حاصل شد.
رصد و بررسی وضع نابسامان اقتصادی موجود تنها یک پیام را به مردم، نمایندگان مجلس و اساتید و صاحب نظران اقتصادی مخابره می کند و آن هم بی کفایتی تیم اقتصادی دولت است. لذا ضروری است ریاست محترم جمهور که تدبیر و امید را سرمشق برنامه های خود قرار داده اند با تغییر حلقه اول تیم اقتصادی دولت باردیگر بارقه امید را به آینده اقصادی کشور برگردانند.
جمعی از اساتید دانشگاه های استان فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شاهد وناظر بر اعمال خاینین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
بر سر انم که گر زدست براید دست به کاری زنم که غصه سر اید به امید روزی که دست همه زالو صفتها رو بشه و همه دست اندازان به بیت المال مسلمین به سزای اعمالشون برسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
صد در صد شک نکنید .البته اصول گرایان پشت این صحنه ها هستند .که دست همه در یک کاسه است .فقط اش داغ میخورند .مردم لبهایشان می سوزد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
شک نکنید عده ای از اقایان مامور بدبین کردن مردم به نظام مقدسی هستند که با تلاش و خو ن میلونها نفر هنوز پا برجاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار