جمعی از کشاورزان اندیمشکی در اعتراض به یکی از یگان های نظامی منطقه خواستار بررسی وضعیت اسناد مالکیت اراضی تحت تصرف خود شدند.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 05 August 2018

بیش از 40 نفر از این کشاورزان که به همراه خانواده های خود در محل فرمانداری اندیمشک حضور یافته بودند در دیدار با فرماندار این شهرستان مدعی شدند یکی از یگان های نظامی اراضی واگذار شده به آنان را به عنوان املاک خود تصرف کرده و علیه کشاورزان حکم گرفته است.

به گفته آنها با اینکه هفت هزار و 600 هکتار زمین کشاورزی واقع در بخش مرکزی اندیمشک در اطراف شهر چم گلک سالها پیش در قالب طرح شهید رجایی به آنها واگذار شده یکی از یگان های نظامی با اسناد متعدد این اراضی را متعلق به خود می داند.

آنان با اشاره به اینکه بیش از 40 سال است با کشاورزی بر روی این زمین ها امرار معاش می کنند خواستار احقاق حق قانونی خود شدند.

به گفته کشاورزان معترض یگان نظامی مذکور اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت این اراضی شده است.این کشاورزان در دیدار با فرماندار اندیمشک با اشاره به مشکلات خود در این خصوص خواستار پیگیری مشکل خود از طریق قانونی شدند.بیش از 10 هزار نفر از طریق کشاورزی در اراضی مورد ادعا امرار معاش می کنند.

 پرداخت حقوق و بیمه مطالبه کارگران شرکت تراورس بتنی اندیمشک

همچنین جمعی از کارگران شرکت تراورس بتنی اندیمشک پرداخت حقوق و مطالبات خود را از این شرکت مطالبه کردند.

این کارگران معترض نسبت به پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود معترض بوده و خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند.

تعدادی از کارگران اخراجی شرکت تراورس بتنی اندیمشک روز دوشنبه در دیدار با فرماندار اندیمشک پیگیری مطالبات قانونی و صنفی خود را خواستار شدند.

تراورس یکی از شرکت های اقماری راه آهن است که امور نگهداری خط و ابنیه فنی خطوط آهن را بر عهده دارد.حدود 600 کارگر در حوزه راه آهن زاگرس در این شرکت فعالیت دارند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار