حسین نیک نهاد: نباید برای بیماران خاص، سقف درمانی تعیین شود، افزود: برخی از بیماران در پرداخت اولیه هزینه دارو با مشکل مواجه هستند و لازم است در مورد بیماران تالاسمی و هموفیلی، استثناء قائل شویم.
کد خبر: ۶۳۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 31 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین نیک نهاد افزود: البته مصرف آمپول دسفرال در استان فارس نسبت به داروهای تولید داخل در مقایسه با سایر استان ها بیشتر است.
نیک نهاد ادامه داد: تمام داروهای تولید داخل از نوع تزریقی و خوراکی، تنها با هزینه حدود 10هزار ریال تا 20 هزار ریال
در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی، حل مشکل افزایش قیمت داروها را مستلزم تامین مبلغ افزایش قیمت از سوی سازمان های بیمه گر دانست و گفت: حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان های حمایتی برای پوشش این افزایش قیمت نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه همه مراحل کنترل کیفیت و اثربخشی داروهای تولید داخل زیر نظر سازمان غذا و دارو صورت گرفته و مجوز تولید و مصرف دریافت کرده اند، اظهار داشت: در برخی مبتلایان به تالاسمی، بدن بیمار به نمونه هایی از داروهای داخلی واکنش نشان داده و فرد لازم است از نمونه خارجی استفاده کند.
او گفت: بر اساس آمارهای موجود، با افزایش قیمت داروی دسفرال، بسیاری از این داروها در داروخانه های بیمارستان ها استفاده نشده است.

** برای بیماران خاص سقف درمانی تعیین نشود
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افزایش قیمت دارو، بیماران تالاسمی را با مشکل مواجه کرده و آنان ناگزیر به پرداخت ماهانه مبلغی حدود 6میلیون ریال برای تامین داروهای مورد نیاز خود هستند.
مهران کریمی افزود: مشکل دیگری که هم اینک این بیماران با آن مواجه هستند، پرداخت هزینه داروهای خارجی و اعمال قانون از سوی سازمان‌های بیمه‌گر است.
وی، از سازمان‌های بیمه‌گر خواست نسبت به رفع مشکل اختلاف هزینه بیماران تالاسمی اقدامی عاجل داشته باشند، زیرا با وجود اینکه دارو به ‌اندازه نیاز وجود دارد، اما بیماران از پرداخت اختلاف هزینه در تنگنا قرار دارند.
کریمی، با بیان اینکه نباید برای بیماران خاص، سقف درمانی تعیین شود، افزود: برخی از بیماران در پرداخت اولیه هزینه دارو با مشکل مواجه هستند و لازم است در مورد بیماران تالاسمی و هموفیلی، استثناء قائل شویم.
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: رئیس این دانشگاه ظرف چند ماه گذشته با
با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد مسایل بیماران تالاسمی و تامین هزینه‌های بیماران خاص از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و حمایت ویژه از آنان رایزنی کرده است.
کریمی با بیان اینکه تولید داروهای مصرفی بیماران در داخل کشور، از افتخارات نظام سلامت محسوب می شود، از سازمان‌های نظارتی و مسئول در امر تولیدات دارویی خواست تا با پزشکانی که با بیماران تالاسمی ارتباط مستقیمی دارند نشست های مشترکی به صورت منظم و ماهانه برگزار کنند و در امر کیفیت و اثر بخشی برخی از داروها نیز بازنگری شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش هایی که برای مهار بیماری تالاسمی در استان فارس صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: این تلاش ها موجب کاهش آمار تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی در این استان در سال 96شد به گونه ای که پارسال تنها یک نوزاد مبتلا به این بیماری در فارس متولد شد.
این پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در دهه 70، هر 6ساعت یک نوزاد مبتلا به تالاسمی در کشور به دنیا آمد در حالی که هم ‌اینک با غربالگری‌های تخصصی، این آمار به کمتر از یک نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار