کوشکی با اشاره به پیگیری آموزش جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی‌بر لامرد نیز اظهار می‌کند: در حال حاضر و با همکاری فرماندار لامرد و مسوولان منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان و سایرین، ثبت نام برای آموزش جوانان بومی در تعدادی از رشته‌های برق و جوشکاری آغاز شده است.
کد خبر: ۶۳۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 23 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: جوانانی که دوره تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌اند نیز گاهی به دلیل عدم تطابق رشته خود با نیاز بازار در پیدا کردن یک شغل مناسب سر در گم مانده‌اند و در شهرستان‌های کمتر برخوردار متقاضی تامین فرصت اشتغال بومی خود هستند تا با کسب مهارت‌های مناسب بازار بتوانند از بیکاری رها شوند.

سربازان نگران

علی، جوان 20 ساله‌ای است که پس از اخذ دیپلم راهی خدمت سربازی شده است اما بزرگترین نگرانی او این است که بعد از پایان سربازی چه کار کند.

این سرباز جوان با اشاره به قبولی خود در دانشگاه پیش از آمدن به سربازی می‌گوید: رشته‌ای که در دانشگاه قبول شده بودم، رشته‌ای نبود که بازار کار جالبی داشته باشد.

 

 

علی ادامه می‌دهد: تصمیم گرفتم به‌جای اینکه 4 سال در رشته‌ای که نه مطابق علاقه‌ام بود و نه بازار کاری داشت، راهی خدمت سربازی شوم.

وی موضوعی را که در پادگان از زبان چند سرباز دیگر شنیده است، ذکر می‌کند و می‌گوید: شنیده‌ام که آموزش‌های مهارتی در برخی مراکز به سربازان ارائه می‌شود که مورد نیاز بازار کار است.

این سرباز که در نیروی زمینی ارتش خدمت می‌کند، می‌افزاید: با مراجعه به فرماندهان خود در پادگان در پی این هستم که چطور می‌توانم از این آموزش‌ها برخوردار شوم تا پس از اتمام خدمت بتوانم در یک حرفه مناسب بازار کار مشغول کار شوم.

از زبان جوان لامردی

یک جوان لامردی فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز با اشاره به گذراندن دوره مهارتی برق و جوشکاری در آموزش‌های دولتی فنی‌ و حرفه‌ای بیان می‌کند: رشته تحصیلی دانشگاهی من بازار کار مناسبی نداشت و برای اینکه فرصت اشتغال بهتری کسب کنم در این 2 رشته دوره‌های این سازمان را در لامرد گذراندم.

مهدی ادامه می‌دهد: مدتی است که راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم در لامرد در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان مطرح شده که قرار است از جوانان بومی منطقه اقدام به جذب نیرو کند.

وی به تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: متوجه شدم که رشته‌های جوشکاری و برق از موارد و تخصص‌های مورد نیاز این کارخانه صنعتی است و به سرعت دوره‌های مربوط را با موفقیت سپری کردم.

مهدی می‌افزاید: اما هنوز کارخانه راه‌اندازی نشده است و من و جوانانی امثال من نگران اشتغال خود هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود.

آموزش مهارت به سربازان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز  با ابراز خرسندی از برنامه‌هایی که برای آموزش به سربازان در نظر گرفته شده است، بیان می‌کند: آموزش سربازان در پادگان‌ها از راهکارهای اساسی کنترل نرخ رشد بیکاری است.

حشمت کوشکی می‌افزاید: توانمندسازی سربازان در دوره خدمت سربازی، زمینه ورود آنها به بازار کار و صنایع گوناگون و حتی کارآفرینی را فراهم می‌کند.

 

 

وی با اعلام آمار گذشته در این حوزه آموزشی عنوان می‌کند: سال گذشته 2 هزار و 158 نفر از سربازان وظیفه شامل که هزار و 135 نفر از سربازان سپاه پاسداران، 417 نفر از سربازان نیروی انتظامی و 606 نفر از سربازان ارتش در استان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

کوشکی ادامه می‌دهد: این تعداد در رشته‌های اتومکانیک، کشاورزی، برق، جوشکاری، رایانه، عمران، تاسیسات، آشپزی و پیرایش مردانه شرکت کردند و امسال برای برخورداری 8 هزار نفر سرباز این طرح‌های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم.

فرصت اشتغال بومی در لامرد

کوشکی با اشاره به پیگیری آموزش جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی‌بر لامرد نیز اظهار می‌کند: در حال حاضر و با همکاری فرماندار لامرد و مسوولان منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان و سایرین، ثبت نام برای آموزش جوانان بومی در تعدادی از رشته‌های برق و جوشکاری آغاز شده است.

وی تاکید می‌کند: بر اساس تاکید نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی لازم است تا کارگاه‌های این منطقه سریع‌تر برای آموزش جوانان بومی جویای کار فعال شوند.

این مقام مسوول اعلام می‌کند: ارائه آموزش‌های رایگان در بخش دولتی، اعطای گواهینامه با کد بین‌المللی و برگزاری ۷۵ درصدی آموزش عملی و ۲۵ درصدی تئوری از مهم‌ترین ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی حرفه‌ای است.

کوشکی با اشاره به موقعیت صنعتی لامرد می‌گوید: پس از ارائه مطلوب این آموزش‌ها فرصت مطلوبی برای اشتغال جوانان لامردی در کارخانه آلومینیوم که تا پایان امسال در لامرد به بهره‌برداری می‌رسد و سایر صنایع فعال منطقه فراهم می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار