ییس بنیاد ملی نخبگان استان فارس نیز در نشست امضای تفاهم نامه با شهرداری اظهار کرد: اگر نخبگان سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند، شاهد تحول در مدیریت کشور خواهیم بود
کد خبر: ۶۳۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:حیدر اسکندرپور در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد ملی نخبگان استان فارس، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت هزینه در مجموعه شهرداری گفت: با توجه به کاهش درآمد شهرداری و عدم امکان افزایش آن، باید تلاش کنیم مجموعه مدیریت شهری را با هزینه کمتری اداره کنیم و در این جهت از ایده ها و اختراعات نخبگان بهره می بریم.

وی دیدگاه حاکم بر مدیریت شهری را دیدگاهی مبتنی بر شنیدن و استفاده کردن از ایده های نو دانست و افزود: مدیران مجموعه شهرداری بر این باور هستند که باید برای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان از تفکرات جدید استفاده کرد اما عملیاتی شدن ایده های نوین نخبگان به مولفه های بسیاری بستگی دارد.

شهردار شیراز در این نشست با اشاره به مشکلاتی همچون بوروکراسی اداری در مسیر به ثمر رسیدن ایده های نخبگان خاطرنشان ساخت: مشکلات نباید باعث کم شدن علاقه و دلبستگی نخبگان نسبت به شهر و کشورشان شود، بلکه از نخبگان می خواهم ایده هایشان را پیگیری کنند و جلسات هم اندیشی با آنها نیز ادامه خواهد یافت.

اسکندرپور متناسب نبودن سطح مدرک تحصیلی با میزان دانش و مهارت های کارکنان همچنین نبود تفاوت بین دانشگاه های طراز اول و سایر دانشگاه ها در سیستم اداری را از جمله مشکلاتی دانست که سیستم خدمات رسانی و پاسخگویی در مدیریت شهری را معیوب می کند.

** نخبگان می‌توانند شیراز را متحول کنند
رییس بنیاد ملی نخبگان استان فارس نیز در نشست امضای تفاهم نامه با شهرداری اظهار کرد: اگر نخبگان سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند، شاهد تحول در مدیریت کشور خواهیم بود.

حبیب شریف با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از اختراعات نخبگان که همسو با اقدامات شهرداری است به مرحله تجاری سازی رسیده اند، گفت: بسیاری از نخبگان و مخترعین در صدد حل مشکلات شهر شیراز و هموارسازی مسیر ارائه خدمت توسط شهرداری هستند.

وی ضمن برشمردن تعدادی از اقدامات مجمع خیرین نخبه پرور شهر شیراز عنوان کرد: خیرین باید در زمینه های نرم افزاری همانند حمایت مادی و معنوی از نخبگان نیز پیش قدم شوند تا شاهد کارآفرینی، توسعه اشتغال و … باشیم.

همچنین تعدادی از نخبگان حاضر در این نشست ضمن ارائه ایده ها و اختراعات خود در زمینه های مختلف مدیریت شهری، مصرف انرژی و … بر لزوم تشکیل اتاق فکری متشکل از مشاورین جوان برای تولید اندیشه های نو تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار