کاهش مصرف برق در حرم حضرت معصومه(س)
کارشناسان فنی و مهندسی حرم مطهر اقدامات بهینه‌سازی خود را به منظور تزریق 400 آمپر برق به مدت 3 ساعت در روز توسعه دادند، بر این اساس انتظار می‌رود تزریق 400 آمپر برق علاوه بر تأمین فازهای مصرفی حرم مطهر در ساعات اوج مصرف، به تعدیل مصارف در شبکه شهری تأثیری ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم، با توجه به قطعی برنامه‌ریزی‌شده برق محلات شهری، دفتر فنی مهندسی حرم مطهر در ابتکاری اقدام به کاهش 20 درصدی مصارف برق حرم مطهر کرد.

بر اساس اعلام کارشناسان دفتر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید و تقویت شبکه برق استان به‌منظور تأمین برق برای رفاه حال شهروندان و زائران مهمان استان صورت گرفته است.

واحد فنی مهندسی در ابتدا به‌صورت نامه‌نگاری به تمام مدیریت‌های آستان و ابلاغ دستورالعمل بهینه‌سازی مصرف برق اقدامات خود را شروع و سپس با تغییر برخی از زیرساخت‌ها موفق به کاهش مصرف برق تا 20 درصد شده است.

گفتنی است کارشناسان فنی و مهندسی حرم مطهر اقدامات بهینه‌سازی خود را به منظور تزریق 400 آمپر برق به مدت 3 ساعت در روز توسعه دادند، بر این اساس انتظار می‌رود تزریق 400 آمپر برق علاوه بر تأمین فازهای مصرفی حرم مطهر در ساعات اوج مصرف، به تعدیل مصارف در شبکه شهری تأثیر ویژه‌ای بگذارد.

همچنین دفتر فنی مهندسی حرم مطهر در اقدامی با تکیه‌بر پروتکل نوین مصرفی خود به‌صورت دائم مصارف روشنایی خود در صحن‌ها، رواق‌ها و پارکینگ‌ها را 80 درصد کاهش داده است.

لازم به ذکر است امسال برای اولین بار به مناسب دهه کرامت تمام تزئینات و روشنایی‌های مربوط به جشن‌های دهه کرامت از سوی واحد فنی مهندسی حرم به لامپ های فوق کم‌مصرف تغییر و نسبت به سال‌های گذشته بیش از 50 درصد کاهش مصرف در حوزه تزئینات تجربه‌شده است.

بر اساس اعلام کارشناسان واحد فنی مهندسی آستان مقدس، امسال سیستم نوین مانیتورینگ روشنایی و تاسیسات راه‌اندازی شده است، هوشمند سازی منابع مصرفی برق از کانال سیستم مانیتورینگ از اهداف این اقدام بیان‌شده است.

بر اساس این گزارش سیستم‌های زیرساختی تاسیسات و پمپ‌ها با سیستم‌های نوین مانیتورینگ تعدیل دور شده که علاوه بر کاهش مصرف در حوزه نگهداری و طول عمر سیستم‌ها تأثیر جدی گذاشته است.

با این اقدام حرم مطهر که منتج به تعدیل 300 آمپر در هر فاز مصرفی و تزریق 400 آمپر برای 3 ساعت در روز شده است، به ازای هر فاز 30 مشترک خانگی به‌صورت دائم از برق خانگی بهره‌مند بشوند.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار