جمعی از ائمه جمعه، اهالی و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مُهر در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان ارشد کشور اجرای کامل طرح ساخت پالایشگاه استحصال اتان در این شهرستان را خواستار شدند.
کد خبر: ۶۳۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 17 July 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این نامه که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس قرار گرفت، آمده است: پروژه احداث پالایشگاه استحصال اتان از مصوبات سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه 94 به استان فارس است که با پیش بینی سرمایه گذاری 900 میلیون دلاری در این طرح آغاز شد.
این پالایشگاه پیش از این و طبق برنامه قرار بود خوراک چهار پتروشیمی فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب را تامین کند.
این نامه می افزاید: در سال های اخیر و با توجه به فراهم نشدن زیرساخت های مناسب برای ساخت چهار مجتمع پتروشیمی در استان فارس، طرح ساخت پالایشگاه در شهرستان مُهر به دو قسمت تقسیم شد و گفته شده است که سایت اول آن که شامل استحصال اتان می‌شود در این شهرستان اجرا شود اما سایت دوم در شهرستان عسلویه استان بوشهر استقرار می یابد.
ائمه جمعه و جمعی از شوراهای شهرستان مُهر در این نامه با اشاره به گذشت دو سال از آغاز روند احداث این پروژه، خواستار احداث این مجموعه به صورت کامل در استان فارس شده اند و نارضایتی خود را مبنی بر انتقال قسمتی از این واحد به استان مجاور اعلام کرده اند.
در بخشی از این نامه که در 10 بند تهیه شده آمده است: پس از واگذاری این طرح به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت های خصوصی، متاسفانه بدون توجه به خواست به حق مردم مستمند و محروم این منطقه اقدام به طراحی این پروژه در دو بخش سایت مُهر و سایت عسلویه نموده اند که با این طراحی در سایت شهرستان مُهر تنها محصول اتان تولید می شود.
این نامه می افزاید: این در حالی است که 70 درصد طرح شامل متان، پروپان، بوتان و سایر محصولات با ارزش افزوده بالا به عسلویه انتقال داده می شود و محصولات تولیدی در استان بوشهر به فروش می رسد.
این نامه به امضای ائمه جمعه شهرهای مُهر، اهل تسنن و تشیع گله دار، شورای اسلامی شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان رسیده است.
شهرستان مُهر در فاصله 330کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس است. مرکز این شهرستان، شهر مُهر است. این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان لامرد محدود می‌شود، از شمال غرب به شهرستان فراشبند و خنج و از طرف غرب با شهرستان جم در استان بوشهر هم‌ مرز و از طرف جنوب و غرب نیز به شهرستان‌های پارسیان در استان هرمزگان و عسلویه در استان بوشهر امتداد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار