نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه با کشاورزان بر لزوم توسعه اصلاح الگوی کشت در این شهرستان تاکید کرد
کد خبر: ۶۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 16 July 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:رضایی در این نشست، تغییر الگوی کشت را در شرایط بحرانی آب بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی نهالی که نیاز به آب کمتر داشته و ثمر بیشتری دهد را به کشاورزان معرفی کند.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب افزود: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید با ایجاد برنامه‌ای زمان بندی شده استفاده از آب را در بخش کشاورزی کاهش دهد.
رضایی با بیان اینکه اگر به این روند مصرف آب در جهرم ادامه دهیم کشاورزی در چندسال آینده در این شهرستان غیرممکن می‌شود، گفت: جهرم در بحث تغییر الگوی کشت ظرفیت بسیار خوبی دارد که امیدواریم بیش از پیش شاهد تغییر الگوی کشت در این شهرستان باشیم.
وی از شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان و متخصصین حوزه آب خواست برای مقابله با بحران آب در بخش کشاورزی استان را کمک کنند .
رئیس جهاد کشاورزی جهرم نیز گفت:شهرستان جهرم دارای ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی است که برای ۵۰ هزار نفر مستقیم و ۵۰ هزار نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
شهابی افزود:شهرستان جهرم با تولید ۱ میلیون تن محصول باغی و ۸۵۰ هزار تن مرکبات مقام اول استان را در این دو زمینه دارد.
شهابی ادامه داد:همچنین شهرستان جهرم با تولید ۴۳۵ تن ماهی گرمابی و ۵۲ هزار تن خرما مقام اول استان را در این حوزه‌ها به خود اختصاص داده است.
وی احیا و مرمت قنوات، توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۴۰۰ هکتار، تغییر ۴ هزار هکتاری الگوی کشت از گیاهان پر مصرف آب به گیاهان کم مصرف و کشت ۲۰۱ هکتاری چغندر قند پاییزه را از مهمترین اقدامات مقابله با بحران آب در جهرم برشمرد و افزود:
توسعه محصولات گلخانه‌ای به بیش از ۴۱ هکتار، توسعه کشت در اراضی شیب دار به وسعت ۳۷۰ هکتار، افزایش کارگاه پرورش قارچ به ۲۶۰ واحد، ایجاد ۱۸۵ واحد صنایع کشاورزی، مبارزه با سن گندم در بیش از ۱ هزار هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی جهرم است
وی گفت:۵۵ فروشگاه کود و سم با هدف جلوگیری از تخلفات در جهرم ساماندهی شده است.
در ادامه این جلسه رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی به همراه تنی چند از مسئولان محلی از کارگاه پرورش قارچ، کشت گلخانه‌ای و همچنین شرکت‌های تولیدی ترشیجات و تولید لوله این شهرستان بازدید کرد و برای رفع مشکلات آن‌ها قول مساعد داد.
شهرستان جهرم در ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار