صادقی بیان کرد: دغدغه سرمایه‌گذاری وجود ندارد بلکه موضوع اصلی که در این بین باید به آن پرداخته شود موضوع بازاریابی است زیرا تا زمانی که بازاریابی مناسبی برای محصولات تولیدی صنایع وجود نداشته باشد امکان توسعه فعالیت‌ها نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۶۳۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 16 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است. بنگاه‌های کوچک در ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش تولیدات و صادرات نقش مهمی دارند. در اکثر کشورها، بنگاه‌های کوچک و متوسط عامل اشتغال بخش عظیمی از جمعیت کشورها و آموزش نیروی کار متخصص هستند.

در سال‌های اخیر اهمیت و نقش واحدهای صنفی کوچک و متوسط، هم در کشورهای صنعتی و هم در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است. با ظهور فناوری‌های جدید تحولاتی در تولید، توزیع و ساختار تشکیلاتی این بنگاه‌ها پدید آمده است و به اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط افزوده است.

دولت‌ها به منظور تضمین رقابت در بازار آزاد و جلوگیری از انحصار بنگاه‌های بزرگ سیاست‌های ویژه‌ای برای ارتقاء بنگاه‌های کوچک و متوسط اتخاذ کرده‌اند. به گونه‌ای که بنگاه‌های کوچک و متوسط خود می‌توانند بستری مناسب برای ایجاد صنایع رقابت‌پذیر محسوب شوند.

توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است. بررسی‌ها نشان داده است که کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند.

در دو دهه اخیر در بازارهای جهانی تغییرات محتوایی و کیفی بسیار زیادی رخ داده و ماهیت کسب و کارها تغییراتی اساسی کرده است؛ به موازات آن، دوره تولید محوری به انتهای حیات خود رسیده و دوره مشتری‌محوری در حال شکل‌گیری است.

تولیدکنندگان صنعتی، با هدف استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از هدر رفتن منابع با ارزش، تمهیداتی اندیشیده‌اند که نتیجه آن تغییر در ساختار صنعتی خواهد بود. یکی از مشخصات بارز و اصلی این تغییر ساختار، رشد و ترویج بیش از پیش کسب وکارهای کوچک و متوسط است.

20 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند

احد فتوحی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در استان فارس با ایجاد 61 شهرک و ناحیه صنعتی فعال بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری، استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی و در نتیجه اشتغال‌زایی و افزایش سرانه صنعتی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه صنایع غذایی از مهم‌ترین صنایعی است که در استان ظرفیت توسعه دارند، بیان کرد: بر اساس آمارها از شمار واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 350 واحد در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی مشغول به فعالیت هستند که این واحد ها نقش موثری در تولید ملی و اشتغال ایفا کرده‌اند.

به عبارت دیگر حدود 20 درصد واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی در بخش صنایع غذایی فعالیت دارند.

بازاریابی مناسب دغدغه اصلی صنایع غذایی فارس

محمد صادقی، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،در خصوص مشکل اصلی در صنایع غذایی گفت: مشکل اصلی در روند بازار است البته سرمایه‌گذاری‌هایی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی صنایع کشاورزی صورت گرفته است اما باز هم با مشکلی به نام عدم بازاریابی مواجه هستیم که خود عاملی برای از بین رفتن تمام سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.

صادقی بیان کرد: دغدغه سرمایه‌گذاری وجود ندارد بلکه موضوع اصلی که در این بین باید به آن پرداخته شود موضوع بازاریابی است زیرا تا زمانی که بازاریابی مناسبی برای محصولات تولیدی صنایع وجود نداشته باشد امکان توسعه فعالیت‌ها نیز وجود ندارد.

استان فارس از دیرباز به عنوان استانی با اشتغال مبتنی بر کشاورزی شناخته شده و بیشتر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این استان به نحوی با کشاورزی مرتبط است. اما دیگر روش‌های سنتی کشاورزی در استان فارس قابل استفاده نیست و شرایط جغرافیایی و محیطی به گونه‌ای است که امکان توسعه فعالیت‌های سنتی وجود ندارد و باید با بالا بردن بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی را بهبود بخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار