موهبتی :با اشاره به الزام حذف دفترچه در حدود ۵۴۰ بیمارستان دولتی کشور، گفت: استان فارس یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه حذف دفترچه است و تاکنون اکثر بیمارستان‌های این استان و شیراز در فرآیند استحقاق سنجی قرار گرفتند. این فرآیند می‌تواند منجر به حذف بروکراسی و افزایش سرعت کار در احراز هویت بیمه شده و همچنین رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران (آی هینا):مهندس طاهر موهبتی روز چهارشنبه در شیراز گفت: باید با شرکای کاری خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم. زیرا این ارتباط موثر می‌تواند نقش کلیدی در حرکت به سمت اهداف را ایفا کند و حتما به رضایت‌مندی بیمه شدگان نیز منجر می‌شود.
وی با بیان این‌که هدف از سفر به شیراز، برگزاری نشست‌های مشترک با همکاران، بررسی پیش‌رفت برنامه‌ها و طرح‌های بیمه سلامت در استان فارس و هم اندیشی با فعالان حوزه سلامت است، افزود: این سازمان حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه‌ای خود دارد و نزدیک به ۴۵ هزار نفر در قالب حقیقی و حقوقی و در بخش‌های دولتی و غیردولتی به بیمه شدگان سازمان، خدمات ارائه می‌کنند که بخش قابل توجهی از آن‌ها ساکن استان پهناور فارس هستند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر این‌که مسیر بیمه همگانی سلامت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بیمه همگانی سلامت با قوت خود برای محرومین ادامه خواهد داشت. صندوق بیمه سلامت ایرانیان نیز برای افرادی است که امکان مالی دارند و می‌توانند ماهی ۲۲ هزار تومان حق بیمه خود را پرداخت کرده و بیمه شوند.
موهبتی با بیان این‌که در حال بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌های خصوصی ۲ ماه است، ادامه داد: معوقات سال‌های گذشته نیز جمع آوری شده و به دولت ارائه شده تا بتوانیم آن‌ها را نیز پرداخت کنیم. البته باید راه‌کارهایی اندیشیده شود که دچار بدهی نشویم.
رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت درباره مطالبات پزشکان نیز گفت: این مشکل از گذشته وجود داشته است. باید برای حل این مشکل، منابع را مدیریت کرده و به فکر منابع پایدار برای سلامت باشیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر این‌که این سازمان هیچ سقف بودجه‌ای نگذاشته است، افزود: رویکرد ما این است که پرداخت‌ها به صورت مستمر و منظم انجام شود. البته قانون‌گذار ما را مکلف کرده که در چهارچوب بودجه، هزینه کنیم.
موهبتی با اشاره به الزام حذف دفترچه در حدود ۵۴۰ بیمارستان دولتی کشور، گفت: استان فارس یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه حذف دفترچه است و تاکنون اکثر بیمارستان‌های این استان و شیراز در فرآیند استحقاق سنجی قرار گرفتند. این فرآیند می‌تواند منجر به حذف بروکراسی و افزایش سرعت کار در احراز هویت بیمه شده و همچنین رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار