مروارید سبز ارسنجان در استان فارس واقع است. مروارید سبز ارسنجان تک درخت روییده بر یک تخته سنگ بزرگ است که به سنگ صبور نیز شهرت دارد. مروارید سبز در ۴ کیلومتری شمال غرب (شمال جغرافیایی) شهرستان ارسنجان واقع شده است، که به صورت درخت بنه خودرو بر روی صخره ای عظیم با ارتفاع تقریبی ۶ متر قرار دارد. نکته جالب ماجرا در این است که درخت برای رساندن ریشه های خود به خاک، میان صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور خود را به زمین متصل کند.
کد خبر: ۶۲۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از خلیج فارس:در برابر این زیبایی علاوه بر اینکه شاهد عظمت پروردگار هستیم، انسان را هرچند کوتاه به امید و دست کشیدن از تمام سرخوردگی‌ها وا‌ می‌دارد و درس عبرتی است برای ما انسان‌ها که در راه رسیدن به هدف دست از تلاش برنداریم هرچند موانعی سنگ گونه در راه رسیدن به اهدافمان قرار دارد. تنها بودن این درخت در دل طبیعت و استقامت عجیب آن باعث می‌شود انسان را چند لحظه‌ای به فکر بیندازد.

سنگ صبور ارسنجان

ارسنجان شهری است که اطراف آن را جنگل‌های سرسبز بناب و کوه‌های زیبا و سربلند با مناظر حیرت‌آور احاطه کرده است و به علت کانال کشی آب در این جنگل‌ها در تمام فصول سال، آب در جنگل جاری است و به همین علت تفرجگاه مناسبی برای علاقه‌مندان و گردشگران است.این درخت بدون شک می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های مهم و جالب گردشگری شهرستان ارسنجان است. طبیعت اطراف مروارید سبز بسیار زیبا و سکوت آن مثال زدنی است. جالب است بدانید، این درخت به عنوان عجیب‌ترین درخت ایران شناخته شده است.

سنگ صبور ارسنجان

سنگ صبور ارسنجان

سنگ صبور ارسنجان

سنگ صبور ارسنجان

سنگ صبور ارسنجان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار