شهرداری مسئول ایجاد اشتغال نیست، گفت: اجازه نمی‌دهیم در هر گوشه از شهر دستفروشان و بارفروشان حضور داشته باشند، چون کلانشهر شیراز متعلق به حدود دو میلیون شهروند شیرازی است و نباید سلامت و امنیت آن‌ها به دلیل وجود مشاغل مزاحم با خطر مواجه شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از شما نیوز: محمد حسن‌پور در آیین تکریم رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری و معارفه سرپرست جدید این سازمان افزایش مشاغل کاذب و مزاحم را از عوارض افزایش مهاجرت ارزیابی کرد.

وی در عین‌حالیکه تصریح کرد شهرداری مسئول ایجاد اشتغال نیست، گفت: اجازه نمی‌دهیم در هر گوشه از شهر دستفروشان و بارفروشان حضور داشته باشند، چون کلانشهر شیراز متعلق به حدود دو میلیون شهروند شیرازی است و نباید سلامت و امنیت آن‌ها به دلیل وجود مشاغل مزاحم با خطر مواجه شود.

او از در نظر داشتن اقداماتی برای ساماندهی دستفروشان، بارفروشان، کودکان کار، متکدیان و ... خبر داد و با نقد ایجاد میادین میوه و تره‌بار در نقاط مختلف شهر افزود: ایجاد این میادین نه تنها ایجاد اشتغال و افزایش درآمد شهرداری را به‌دنبال نداشته بلکه مانع ورود سرمایه‌گذار برای ایجاد مجتمع‌های بزرگ است و سیما و منظر شهری را خدشه‌دار می‌کند.

معاون شهرداری شیراز به اتمام طراحی توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار کنونی شیراز اشاره و با بیان اینکه مرحله اجرایی طی یکماه آتی آغاز می‌شود، اظهارداشت: مقرر شده است عرصه‌ای ۴۰۰ هکتاری از ملکی با وسعت ۵۰۰ هکتار واقع در ورودی شرقی شیراز (جنب منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی و فرودگاه شیراز)، به ساماندهی مشاغل اختصاص یابد.

او این اقدام را در کشور بی‌نظیر و انقلابی در حوزه ساماندهی مشاغل و منجر به افزایش درآمد پایدار شهرداری شیراز ارزیابی و اضافه کرد: به تحول در حوزه‌ی خدمات شهری اعتقاد داریم و در این مسیر با برنامه‌ریزی قدم گذاشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار