مردم استان فارس، ۱۱۸ میلیارد ریال به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند.
کد خبر: ۶۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: گلکاری رئیس اداره آمادگی و لجستیک هلال احمر فارس در جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی فارس با بیان اینکه مردم استان ۱۴ میلیارد ریال به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک نقدی کردند، اظهار کرد: حدود ۱۰۴ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی مردم استان هم که شامل اقلام غذایی و پوشاک بود، جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی تصریح کرد: کمک‌های نقدی توسط ۱۷۲ ایستگاه جمع آوری در نقاط مختلف استان جمع آوری شد.

گلکاری اضافه کرد: جمعیت هلال احمر فارس از نخستین روز وقوع زلزله در کرمانشاه به صورت فعال و منسجم حضور داشت و از همان ساعت ابتدایی به هموطنان کمک رسانی کرد.

وی، به ضعیف بودن فرهنگ ایمنی و خود امدادی در بین مردم آحاد جامعه، اشاره کرد و ادامه داد: از جمله چالش‌های روبه رو در زمینه امداد و نجات در فارس، نبود بستر‌های نرم افزاری مناسب برای به کار گیری امکانات سخت افزاری، نبود فضای چند منظوره جمع آوری کمک‌های مردمی و مستند سازی نشدن تجارب از سوانح قبلی است.

رئیس اداره بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس هم در این کار گروه بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان فارس، آموزش و پرورش استان تصمیم گرفت برای نخستین بار در کشور از مهر امسال مدرسه‌ای با عنوان مدرسه مدیریت بحران راه اندازی کند.

جامعیان افزود: در این مدرسه پیشگیری از حوادث به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموز آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است در کنار آموزش، از بین دانش آموزان مستعد هم امدادگر تربیت شود تا در مواقع بحرانی از این دانش آموزان و امدادگران استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار