رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز از کاهش ۳۰ درصدی استفاده از ناوگان اتوبوسرانی شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا ناصری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در معیشت رانندگان تاکسی پیش آمده است طی یک سال گذشته بیش از 2100 راننده تاکسی از این شغل خارج شده‌اند، اظهار داشت: طی همین مدت استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی نیز 30 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در شهر شیراز بیش از 12 هزار تاکسی وجود دارد و نزدیک به 10 هزار تاکسی شخصی نیز اقدام به مسافرکشی می‌کنند، افزود: در کنار اینها شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی نیز با تعداد قابل توجهی راننده به فعالیت در حوزه حمل و نقل شهری می‌پردازند.

رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه طی مدت ذکر شده بیش از 1100 تاکسی نیز نوسازی شده است، گفت: در بحث رفاهی و‌تسهیلاتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که می‌توان به پرداخت 50 درصدی هزینه گازسوز کردن خودرو و ارائه دو حلقه لاستیک برای تاکسی‌های فعال سطح شهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار راننده در صف بیمه هستند که قرار شده تا سه ماه آینده این مشکل نیز برطرف شود، افزود: از جمله پیشنهاد‌هایی که برای رفاه حال تاکسی‌داران مطرح شده همسان‌سازی بهای تمام‌شده گاز مصرفی تاکسی‌رانان با رانندگان اتوبوس است.

ناصری با بیان اینکه بیش از 180 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و با اعتبار 70 میلیارد تومان امکان اضافه شدن این دستگاه‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شیراز فراهم خواهد شد، گفت: 70 درصد هزینه خرید این اتوبوس‌ها به صورت بلاعوض توسط شهرداری تامین می‌شود و متقاضیان تنها 30 درصد قیمت اتوبوس را طی اقساط 10 ساله پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و نقل مسافر شهرداری خاطرنشان کرد: 500 دستگاه اتوبوس در شیراز نیاز به نوسازی دارند که 200 دستگاه آن نوسازی شده و هنوز 300 دستگاه دیگر نیاز به نوسازی دارد.

وی با بیان اینکه به صورت سرانه هر دستگاه 30 میلیون تومان یارانه دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: طی سال 96 بیش از 23 میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون 30 میلیارد تومان یارانه به اتوبوس‌داران پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: به طور میانگین روزانه 600 مسافر توسط اتوبو‌س جابه‌جا می‌شوند این در‌حالی است که پیش‌تر سرانه استفاده مسافران از ناوگان اتوبوس‌رانی 800 مسافر بوده است.

وی بیان کرد: خط 115 که مبدا آن میدان احسان و مقصد آن دوکوهک است و خط 119 که مبدا آن شهرک سعدی و مقصد بلوار مدرس است افتتاح شده و دو‌خط 196 و 78 نیز از ناوگان اتوبوسرانی شیراز حذف شده است.

ناصری با بیان اینکه 5 پایانه حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری داریم که در حجم جا‌به‌جایی مسافر برون شهری نیز با کاهش 25 درصدی روبه‌رو هستیم، ابراز امیدواری کرد که به زودی خط ویژه اتوبوس یا BRT در شبراز به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار