طی روزهای اخیر سیدمصطفی تاجزاده چهره افراطی فتنه 88 که بدلیل محکومیت قضایی چندین سال هم در زندان به سر برده بود، به دعوت اصلاح‌طلبان به شیراز سفر کرده و جلساتی را با اعضای حزب اتحاد ملت و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس برگزار کرده است.
کد خبر: ۶۲۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: شنیده‌ها حاکی از آن است که آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب از فضاسازی‌های اخیر رسانه‌ای برعلیه آستان شاهچراغ (ع) مکدّر شده و تذکراتی را به مسئولان وزارت ارشاد داشته است.
روزنامه جمهوری اسلامی اخیراً طی مطالبی با انتقاد از تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) بدلیل ساخت مقبره برای مادر شاهچرغ (اُمّ احمد)، مدعی شده بود ساخت این مقبره توسط آستان شاهچراغ و با هزینه 11 میلیارد تومانی در دست کار است؛ اما آیت‌الله دستغیب که نماینده اول مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری است، در دیدار معاون وزیر ارشاد با وی که در شیراز انجام شده است، ضمن تکذیب این موضوع به‌شدت از انتشار این مطالب کذب در روزنامه‌های رسمی کشور انتقاد کرده و خواستار نظارت جدی‌تر مسئولان وزارت ارشاد بر نحوه عملکرد رسانه‌ها شده است.

چراغ قرمز
انتصاب یکی از فرمانداران فارس که برای پست مدیرکل سیاسی استانداری فارس در نظر گرفته شده بود، منتفی شد. این فرد پیش از این در زمان تصدی فرمانداری یکی از شهرستان‌های فارس سخنانی در حمایت از رئیس دولت اصلاحات اظهار کرده که واکنش‌های بسیار منفی بدنبال داشت.
شنیده شده برخی نهادهای امنیتی هم که متولّی پاسخ استعلامات هستند، با انتصاب این شخص مخالفت کرده‌اند؛ اما استانداری فارس بعد از اینکه با این مخالفت مواجه شده، اکنون درصدد است این فرد را به سِمَت مدیرکلی حوزه ریاست استانداری منصوب نماید.

سیاست استان روی هوا!
اما از آن سو استانداری فارس که حتی تاریخ تودیع و معارفه مدیرکل سیاسی را نیز مشخص کرده بود، اکنون با چالش مواجه شده است؛ بویژه آنکه سیدیحیی هاشمی مدیرکل پیشین سیاسی استانداری فارس نیز با تعیین تاریخ تودیع، از جمع کارمندان استانداری خداحافظی کرده و اکنون این پست بسیار مهم بیش از پانزده روز است که بلاتکلیف مانده و حتی بدون سرپرست اداره می‌شود.

گزینه‌های احتمالی
بعد از اتفاقات روی داده، از استوارمیمندی فرماندار سابق فیروزآباد، عالیشوندی فرماندار فعلی شیراز، ارزانی فرماندار اسبق اهواز، احمدی‌زاده مدیرکل امنیتی استانداری فارس و برخی افراد دیگر به‌عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی پست مدیرکل سیاسی استانداری فارس یاد می‌شود.

سفر عنصر افراطی به شیراز
طی روزهای اخیر سیدمصطفی تاجزاده چهره افراطی فتنه 88 که بدلیل محکومیت قضایی چندین سال هم در زندان به سر برده بود، به دعوت اصلاح‌طلبان به شیراز سفر کرده و جلساتی را با اعضای حزب اتحاد ملت و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس برگزار کرده است.

 

در این جلسات که فایل صوتی و تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و برخی اعضای شورای شهر، تعدادی از مدیران شهرداری و برخی مدیران سابق آموزش‌وپرورش هم حضور داشته‌اند، تاجزاده سخنانی بسیار ساختارشکن داشته و به‌عنوان نمونه گفته است جمهوری اسلامی مستبد است.
او همچنین گفته است یکی از اشتباهات بزرگ ما لحاظ کردن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی بوده؛ این عنصر افراطی حملات تندی را هم برعلیه شورای نگهبان، صداوسیما، سپاه پاسداران و سایر نهادهای نظام داشته است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچکدام از افراد حاضر در جلسه نسبت به این سخنان بسیار تند و خارج از چارچوب واکنشی نداشته‌ و در انتهای این جلسه با هم عکس یادگاری گرفته‌اند.

 

اقدام عجیب دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پایگاه خبری شیرازه که پربازدیدترین سایت استان فارس است به دلیل انتشار سخنان آیت‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز در دیدار با رئیس دانشگاه شکایت قضایی کرده است. آیت‌الله دژکام که خود عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی است، در دیدار با دکتر علی بهادر، معاونان و مدیران این دانشگاه با انتقاد از سیاست‌های کلی حوزه بهداشت و درمان گفته بود: «در زمینه مدیریت پزشکی کار خاصی صورت نگرفته، مدیریت بیمارستانی‌مان فَشَل است و بنده که 27 سال در محیط علوم پزشکی تدریس کرده‌ام، از این مسئله به‌خوبی آگاهی دارم.»
شکایت قضایی از پایگاه شیرازه در حالی است که ۸ ماه پیش و در پاییز 96، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس طی نامه‌ای به مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی تأکید کرده بود ادارات و نهادهایی که قصد شکایت از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه را دارند، باید ابتدا موارد اختلافی را به خانه مطبوعات استان ارجاع دهند.
هادی پژوهش جهرمی این اقدام را در راستای حمایت و تقویت فضای نقادانه آزاد در استان و کمک به حفظ و ارتقای فرهنگ و روحیه مطالبه‌گری در حوزه رسانه و خبرنگاری به‌عنوان یکی از رویکرد‌های جدی دولت تدبیر و امید در تعامل با رسانه‌ها دانسته بود که با استقبال بسیاز گرم تمام رسانه‌های استان نیز مواجه شد.

باز هم ردپای عناصر افراطی
آخرین خبر بسته این هفته آنکه یکی از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت که از عناصر افراطی و حامی فتنه بوده و حدود هفتاد سال سن دارد، بدنبال گرفتن حکم مشاور ارشد شهرداری شیراز است، موضوعی که هنوز واکنش حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نسبت به آن مشخص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار