عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:: باید اذعان کرد که سه کشور اروپایی نمی توانند هم تحریم را علیه ایران اعمال کنند و هم برجام را حفظ کنند از این رو قاره سبز باید هزینه حفظ برجام را پرداخت کند.
کد خبر: ۶۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 10 July 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جمالی نوبندگانی در خصوص برخی تعهدات مطرح شده از سوی اروپایی ها برای ادامه فعالیت برجام، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس برای اجرای تعهداتشان که در بسته پیشنهادی و البته بیانیه پایانی نشست وین ارائه کردند، ضمانتی پیش بینی نشده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به روز ‌رسانی مجوز اعطای وام‌های خارجی توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا به ایران یکی از تعهداتی است که اروپایی ها عنوان کردن باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهارکرد: این مهم در مطرح شده که آمریکایی ها بر همه بانک های جهانی تسلط کافی دارد و حتی در زمانی که ایالات متحده از برجام خارج نشده بود، ارتباط موثر و مفیدی بین بانک های کشورمان و دنیا وجود نداشت.

وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می رسد ارائه چنین پیشنهادی بدون درنظر گرفتن ضمانت اجرایی آینده مشخصی ندارد و در واقع نوعی پینشهاد نمادین است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عبارتی باید اذعان کرد اروپایی ها در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران را در برجام نگه دارند و محدودیت ها همچنان اجرایی شود و این کشورها بتوانند در قبال این امر، از آثار امنیتی عدم نابود شدن برجام بهره ببرند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها نمی خواهند ارتباطشان با ایالات متحده برهم بریزد، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که سه کشور اروپایی نمی توانند هم تحریم را علیه ایران اعمال کنند و هم برجام را حفظ کنند از این رو قاره سبز باید هزینه حفظ برجام را پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار