مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه همچنان با روند فزاینده مصرف برق روبرو هستیم گفت: انتظار است شهروندان با صرفه جویی و مصرف بهینه، این روند مصرف را اصلاح کنند تا بیش از این شامل خاموشی های نا خواسته نشوند.
کد خبر: ۶۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 10 July 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهندس جلال زراعت  اظهار داشت : در روزهای گذشته مصرف انرژی در شیراز و شهرستان های اطراف به حدود یک هزار و 168 مگاوات رسیده است، این در حالی است که همچنان روزهای گرمتری در تابستان امسال پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه مصرف یک هزار و 168 مگاوات قطعا نقطه اوج مصرف نیست و پیش بینی می شود میزان مصرف در مناطق تحت پوشش این شرکت ازاین رقم بیشتر شود و سال گذشته در این مناطق یک هزار و 274 مگاوات نقطه اوج مصرف بوده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد : به رغم خشکسالی و کاهش تولید برق از نیروگاه های برق آبی با تغییر تکنولوژی و بهره برداری از نیروگاه های حرارتی پیش بینی می شود معادل سال گذشته بتوان برق تولید کرد اما نکته مهم در همراهی و مشارکت مردم و کاستن از بار مصرف است، اگر 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی شود در روزهای آتی نیز بدون هیچ نگرانی تابستان را خواهیم گذراند.
زراعت پیشه گفت: بر اساس تفاهم نامه موجود، کشاورزان در قبال 4 ساعت خاموشی پمپ ها در ساعات اوج مصرف 20 ساعت برق رایگان دریافت می کنند.
وی افزود: امسال علاوه بر صرفه جویی در ساعت های اوج مصرف باید در ساعت های غیر اوج هم به صرفه جویی پرداخت زیرا کاهش آب پشت سدها و کاهش انرژی برق آبی، تامین برق دراین ساعات را هم مشکل کرده است.
به ساعت ‎هایی که مصرف برق زیاد است، ساعت اوج مصرف یا پیک مصرف می ‎ گویند. در ساعات اوج مصرف برق که در اواسط روز و اوایل شب است، وسایل روشنایی نیز به جمع مصرف‌کنندگان برق می‌پیوندد.
ساعات پیک مصرف در تابستان بین ساعات 14 تا 16 و 19 تا 23 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار