کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به رتبه نخست استان در تولید لیموترش افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن لیموترش تولید شود.
کد خبر: ۶۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 09 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:غلامرضا جباری کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری، ۳۱۰ هزارتن لیموترش در استان فارس تولید شود، گفت: این استان با سطح زیر کشت ۹ هزار و ۶۵۸ هکتار و تولیدی حدود ۳۰۰ هزار تن، پارسال رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت لیمو ترش در کشور را کسب کرد.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد لیموترش تولیدی استان فارس علاوه بر اسال به دیگر استان ها، به خارج از کشور در محدوده حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

جباری افزود: بیشترین سطح زیر کشت لیمو ترش متعلق به شهرستان‌های جهرم، قیروکارزین، داراب، کازرون، لارستان و فراشبند است.

کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد: برداشت لیموترش از اوایل تیرماه در بخش هنگام شهرستان قیروکارزین آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال آینده در سایر نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشترین رقم لیمو ترش در استان فارس، واریته لیموی آب است و از دیگر ارقام کشت شده لیموترش در این استان می‌توان به رقم لیمولیسبون (خارکی)، لیموپرشین لایم و لیموچهارفصل اشاره کرد.

جباری اضافه کرد: این درخت نسبت به سایر گونه‌های مرکبات به شرایط اقلیمی مقاوم است و در چند سال گذشته در مناطق جنوبی استان توسعه زیادی داشته و نسبت به سایر مرکبات از درآمدزایی بالاتری برخوردار است.

کارشناس مرکبات سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد: از جمله خصوصیت بارز لیموترش استان طعم، میزان آب و اسیدته مناسب، بالا بودن ویتامین C. و بازارپسندی مناسب است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار