مدیركل درمان تأمین اجتماعی فارس گفت تعداد تخت بیمارستانی فارس نسبت به نرم کشور پایین است و این در حالیست که استان فارس بیشترین آمار خیران و مبالغ کمک به ساخت بیمارستان را دارد. باز دم خیران دریادل گرم وگرنه اگر به امید مدیران مثل همیشه بیخیال فارس بودیم باید برای درمان آواره می شدیم.
کد خبر: ۶۲۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 08 July 2018

اكبر امیری، مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان فارس در خصوص اینکه شهروندان دیگر نقاط کشور بیش از بیمه‌شدگان استان فارس از خدمات این سازمان در حوزه‌ی درمان بهره‌مند می‌شوند، گفت: بالاترین ضریب اشتغال در کشور مربوط به بخش خدمات بوده و خدمات پزشکی نیز در همین حوزه دیده شده است.
وی با تصریح اینکه توسعه‌ی فعالیت‌ها در بخش خدمات زمینه‌ساز افزایش ضریب اشتغال در شغل‌های مختلف خواهد بود، گفت: حضور افراد برای دریافت خدمات درمانی از سایر نقاط کشور در شیراز زمینه‌ساز اشتغال و رونق اقتصادی است و نمی‌توان اصل این موضوع را رد کرد.
امیری گفت: امروزه بعضی از خدمات درمانی ارائه شده در شیراز در سطح کشور منحصر به‌فرد محسوب می‌شود، خدماتی نظیر پیوند کبد و مغز استخوان؛ هزینه‌ درمان یک بیمار نیازمند کبد بیش از هزینه‌‌ای است که برای حدود ۱۰۰ بیمار نیازمند جراحی قلب انجام می‌شود.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان فارس همچنین گفت: روز بیستم تیرماه طی مراسمی از خیرین تامین اجتماعی در فارس تجلیل خواهد شد.
امیری، تعداد خیرانی که بیش از یک میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌اند را در فارس ۱۴ نفر ذکر كرد و گفت: در فارس خیرانی حضور دارند که بیش از ۶ میلیارد تومان برای احداث یک مرکز تخصصی هزینه‌ کرده‌اند.
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اواسط مردادماه و با توجه به طی روند قانونی، دیوارکشی و فوندانسیون بیمارستان جدید تامین اجتماعی در شیراز آغاز خواهد شد.
وی گفت: موضوع ساخت بیمارستان یک فرایند پیچیده را شامل می‌شود و طرحی زمان‌بر محسوب می‌شود؛ اگرچه موضوع طولانی شدن این فرآیند در شیراز را قبول دارم.
امیری با قبول اینکه سرانه تخت بیمارستانی در فارس به‌عنوان قطب پزشکی نسبت به میانگین کشور هم پائین‌تر است، کمبود ظرفیت بیمارستانی ملکی تامین اجتماعی در این استان را هم پذیرفت و در عین‌حال خاطرنشان کرد که تمام تلاش مسئولان به سمت احداث بیمارستان جدید معطوف بوده است.
او با اشاره به اینکه مسئولیت درمان تامین اجتماعی را از نیمه‌ی مهر ۹۵ عهده‌دار شده است، آماری در خصوص افزایش ظرفیت درمانگاه‌های تخصصی در فارس طی این مدت ارائه و خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر شاهد اضافه شدن ۱۰ درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های فارس بوده‌ایم.
امیری گفت: با احداث درمانگاه تخصصی در شهر زرقان، تمام شهرهای با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر افراد تحت پوشش تامین اجتماعی واجد درمانگاه خواهند بود.
او گفت: هم‌اینک در استان فارس و در مجموع بیمارستان‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تعداد ۸ هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی فعال موجود است و تأمین اجتماعی با تمام این تخت‌ها قرارداد دارد، گرچه از کل این تعداد تنها ۳۰۰ تخت بیمارستانی، متعلق به تامین اجتماعی است.
امیری اضافه کرد: براساس این آمار سرانه تخت بیمارستانی استان فارس ۱.۲ تخمین زده می‌شود که در مقایسه با نرم ۱.۶ کشوری، پایین‌تر هستیم.
وی در خصوص احداث بیمارستان جدید تامین اجتماعی شیراز نیز گفت: پیش از این احداث بیمارستان با ۳۰۰ تخت مصوب شده و تمام اقدامات زمینه‌ای نیز انجام شده بود اما رییس‌جمهور وقت خواستار افزایش تعداد تخت‌ها به ۵۰۰ تخت شد و برهمین اساس مجددا کار طراحی، آزمایش خاک و ... از ابتدا انجام شد.
امیری با تصریح اینکه نقشه‌ی بیمارستان تامین اجتماعی اکنون با ۳۵۸ تخت به تایید مراجع ذیصلاح رسیده است؛ گفت: پیش از این مذاکراتی با یک شرکت اتریشی انجام شده و موضوع شهریور سال ۹۶ به تصویب رسید و برای تایید نهایی به هیئت امنای سازمان ارئه شده است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی فارس با رد اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها، بیان کرد: خط اعتباری اتریش برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز هنوز معتبر است.
وی در عین‌حال گفت: در کنار مذاکره با شرکت‌ خارجی، با چند شرکت داخلی نیز مذاکراتی انجام شده است که این موضوع ادامه دارد.
امیری بیان کرد: خط اعتباری درون‌سازی برای احداث این پروژه مشخص و به شرکت خانه‌سازی واگذار شده است و با توجه به انجام روند قانونی کار دیوارکشی و حفر فوندانسیون براساس نقشه‌ی تایید شده از اواسط مردادماه امسال آغاز می‌شود.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان فارس همچنین از بالا بودن سرانه‌ی مصرف دارو در ایران گفت و افزود: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار نسخه مربوط به بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی واصل شده است.
وی با بیان اینکه در مراکز ملکی این سازمان در فارس بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۹۰ نسخه برای مراجعان سرپایی پیچیده شده است، گفت: با تصمیم شورای عالی بیمه ۳۲ نوع دارو که شامل ۹۷ قلم دارویی است از پوشش بیمه‌ای خارج شده است، این تصمیم از سوی تامین اجتماعی اتخاذ نشد.
امیری همچنین هزینه‌ پرداخت شده بخش درمان تامین اجتماعی در استان فارس برای سال ۹۵ را بالغ بر ۱۲۳۱ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در فارس تنها ۱۵ درصد کل هزینه‌های درمان بستری مربوط به مراکز ملکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار