معاون سوادآموزی فارس گفت: کشاورزان از اقشار مهم جامعه هستند که باید برای آموزش و رفع بی‌سوادی مورد توجه ویژه قرار گیرند؛ زیرا تعلیم آنان در توسعه همه جانبه و رشد و افزایش تولیدات کشاورزی در سایه به‌کار گیری روش‌های نوین نقش تعیین‌کننده ای دارد.
کد خبر: ۶۲۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 23 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عیسی ملک ‌پور شنبه در نشستی مشترک با معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اعلام کرد: بی‌سوادی در قشر کشاورز استان بسیار رایج است و از همین رو باسواد کردن این افراد مسئولیتی خطیر است که ضروری است با برنامه‌ ریزی و توجه ویژه هر دو دستگاه به این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: شناسایی، جذب و اهتمام به آموزش کشاورزان بی‌سواد، تأسیس مراکز یادگیری محلی مشارکتی، تألیف محتوای مناسب برای کم‌سوادان و نوسوادان از مسائل مهمی است که باید در پرتو تفاهم‌های منعقدشده مورد توجه قرار گیرد.
ملک ‌پور همچنین با تأکید بر نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در توسعه و تعمیق سوادآموزی اضافه کرد: تأسیس مراکز یادگیری محلی تجربه بسیار موفقی است که وزیر آموزش و پرورش نیز در بخشنامه‌ای که به ‌تازگی ابلاغ کرده است، بر آن تأکید کرده و خواستار مشارکت همه‌ جانبه در راه‌اندازی، تأمین فضا، تجهیزات و انتصاب مدیران شایسته و توانمند در این مراکز شده‌ است که یکی از بخش‌های شایان توجه برای دایر کردن مراکز یادگیری محلی، حوزه کشاورزی است.
معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس نیز در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت سوادآموزی گفت: این مرکز آمادگی دارد با توجه به حضور قشر عظیمی از کشاورزان در استان، گام‌هایی عملی در شناسایی کشاورزان بی سواد و معرفی آنان به سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق بردارد.
آرمان بخشی افزود: بررسی دقیق و کارشناسانه برای تأسیس مراکز یادگیری محلی، به‌منظور تأمین فضا و امکانات در دستور کار این مرکز قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: با عنایت به اینکه در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، دیگر مهارت‌ها نیز آموزش داده می شود، یقیناً تأثیری مثبت بر زندگی و نیز کیفیت حرفه‌ای و شغلی کشاورزان خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار