مدیرکل زندان‌های فارس گفت: مردم این استان درماه رمضان 10 میلیاردو 136 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 21 June 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سید حشمت‌الله حیات‌الغیب بعدازظهر امروز در نشست خبری هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دراستان فارس 51 جشن گل‌ریزان برگزار شد و دراین راستا شهرستان‌های فاقد زندانی و نیز برخی از روستاها به‌طور خودجوش برای آزادی زندانیان غیر عمد با پرداخت وجه نقد در این جشن شرکت کردند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: در ماه رمضان از سوی خیران این استان 10 میلیارد و 136 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: مسجد امام حسن مجتبی (ع) شیراز با پرداخت 15 میلیون تومان 2 نفر زندانی را آزاد و نیز جمع کمک‎‌های مردمی این استان به ستاد دیه 94 میلیارد و 250 میلیون ریال بوده که از این میزان 4 میلیارد و 500 میلیون ریال نقدی و مابقی غیر نقدی بوده است.

حیات‌الغیب خاطرنشان کرد: در سال گذشته 709 نفر مرد و 41 زن جرائم غیر عمد با کمک خیران در فارس آزاد شدند که جرم 635 نفر مالی و 115 نفر مربوط به دیه بوده و درمجموع 750 نفر از زندانیان به همت خیران و کمک مالی ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند.

نایب‌رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس تصریح کرد: جمع بدهی زندانیان آزاد شده 73 میلیارد تومان بوده که آورده زندانی 840 میلیون تومان، پرداختی ستاد دیه کشور 6 میلیارد و 180 میلیون تومان، گذشت شاکی 24 میلیارد و 580 میلیون تومان بوده و از این مبلغ 11 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط صندوق خسارت‌های بدنی پرداخت‌شده است.

حیات‌الغیب بیان داشت: استان فارس با بیش از هزار و 290 زندانی بیشترین آمار جرائم غیر عمد را در کشور به خود اختصاص داده که از این تعداد 850 نفر محکومیت مالی، 34 نفر مهریه، 11 نفر نفقه ونیز 34 نفر براثر عدم پرداخت دیه حوادث کارگاهی محبوس بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز با کمک و مشارکت خیران و ستاد دیه، آزادی 200 نفر با بیش از 13 میلیارد تومان بدهی و با پرداختی بیش از 6 میلیارد تومان توسط ستاد دیه و 7 میلیارد تومان گذشت شاکیان فراهم‌ شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس ابراز داشت: از ابتدای سال 1381 تاکنون تعداد 8 هزار و 307 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان فارس آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حیات‌الغیب اظهار داشت: شرکت هزار و 226 زندانی و کارکنان در آزمون سرا سری مفاهیم قرآن کریم، احداث 96 نمازخانه در سال گذشته، 18 کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره کل امور کتابخانه‌های استان در زندان‌ها و نیز تهیه بیش از 73 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان فارس از دیگر فعالیت‌های اداره کل زندان‌های فارس است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در تهران با 14 اثر نمایشی که 2 اثر رتبه برتری را به خود اختصاص داده، 2 مقام نخست در بازیگری، مقام دوم کارگردانی و نیز شرکت 8 هزار و 211 نفر از زندانیان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، افزایش 22 هزار مترمربعی فضای آسایشگاهی و کارگاهی از جمله عملکرد این اداره کل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار