عضو کمیسیون اصل نود مجلس، گفت:متاسفانه ایجاد ممانعت بر سر راه برخی گردهمایی‌ها و اعتراضات با وجود مجوز هم مشکل ساز شده است بنابراین تعیین تکلیف و رفع ابهام برای برگزاری تجمع و گردهمایی‌ها با مجوز یا بدون مجوز ضروری است.
کد خبر: ۶۲۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 21 June 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:بهرام پارسایی در خصوص ساماندهی تجمعات، گفت: معطل ماندن یکی از بندهای قانون اساسی ایراد جدی و نیازمند اصلاح است، از این رو نحوه اجرای قانون و رفع ابهام باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون اساسی اخذ مجوز برای برگزاری تجمعات مورد تاکید قرار نگرفته است لذا در جریان ساماندهی این موضوع و به ویژه مسئولیت برگزاری تجمعات باید مشخص شود، امروزه نه تنها تجمعات بلکه بسیاری از برنامه‌ها و کنسرت‌ها هم با وجود داشتن مجوز با مشکل رو به رو هستند.

وی افزود: متاسفانه ایجاد ممانعت بر سر راه برخی گردهمایی‌ها و اعتراضات با وجود مجوز هم مشکل ساز شده است بنابراین تعیین تکلیف و رفع ابهام برای برگزاری تجمع و گردهمایی‌ها با مجوز یا بدون مجوز ضروری است.

پارسایی معتقد است: در کارگروه کمیسیون شوراها در جریان بررسی طرح ساماندهی تجمعات بر مبنای اصل 27 قانون اساسی، باید ضمانت اجرای این طرح مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا تدوین و اصلاح قانون بدون ضمانت اجرایی تاثیرگذار نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: صرف برگزاری تجمع در مکان مشخص و با مجوز یا بدون مجوز کافی نیست لذا ضمن افزایش و تقویت ضمانت اجرایی و فضای امن برگزاری تجمعات، حق اعتراض و تجمع برای گروه‌های تقاضا نیز باید قائل شد. در غیر این صورت اعتراضات به صورت پراکنده و ناهماهنگ مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی‌توجهی به حقوق معترضان و تامین امنیت تجمع کننده‌ها سبب بروز اخلال در امنیت جامعه می‌شود، همچنین امکان تبدیل تجمعات به اعتراضات خیابانی هم ممکن می‌شود بنابرای برای جلوگیری از بروز خسارات و دامن گیر شدن افراد بسیار باید تجمعات را ساماندهی و تکلیف معترضان و ضمانت اجرایی آن تعیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار