تولید کالای با کیفیت و مرغوب خواسته اول مردم از کالای ایرانی است و اگر این خواسته از سوی تولیدکنندگان رعایت شود بیش از نیمی از مسیر حمایت از کالای ایرانی طی شده است.
کد خبر: ۶۲۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 21 June 2018

تابناتک فارس به نقل از تسنیم:حمایت از کالای ایرانی نام و شعاری است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی برای سال 97 اعلام کردند و در آن آحاد ملت را خطاب قرار دادند تا با حمایت از تولیدات داخلی چرخ اقتصاد کشور و زندگی خانواده ایرانی را به حرکت درآورند.

کارشناسان اقتصادی بر این اعتقادند که در کنار حمایت‌های دولتی، استفاده از جوانان بانگیزه و نوآور، تولید کالای با کیفیت و مرغوب سه ضلعی است که حمایت از کالای ایرانی را تحقق می‌بخشد. تولید کالای با کیفیت و مرغوب نیز خواسته اول مردم از کالای ایرانی است و به زعم آنها اگر این خواسته محقق شود بیش از نیمی از مسیر حمایت از کالای ایرانی طی شده است.

اگر تولید‌کننده ایرانی تمرکز خود را بر روی بالا بردن کیفیت محصولات خود بگذارد به طور قطع مصرف‌کننده ایرانی از آن جنس استقبال می‌کند و در کنار آن بازارهای جهانی نیز بر روی کالای ایرانی باز می شود.

بهزاد خسروی، پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی گفته است: اگر بتوان هر ایرانی را قانع کرد که روزانه 2 هزار تومان بیشتر از قبل کالای ایرانی بخرند، سالانه معادل بودجه در نظر گرفته شده برای اشتغال از سوی دولت (60 هزار میلیارد تومان) به صنعت کشور کمک می‌شود و به تنهایی همین امر به اشتغال بیش از 700 هزار نفر در کشور کمک می‌کند و به واقع کشور‌هایی همچون ژاپن، کره و چین با اتخاذ چنین تدابیر و حرکت در این مسیر‌ها به جایگاه فعلی اقتصاد کشورشان رسیده‌اند.

یکی از شهروندان شیرازی معتقد است که کیفیت حرف اول و آخر را در خرید کالا ایرانی و خارجی می‌زند و می‌گوید: وقتی برای خرید کالایی به بازار می‌روم اول از همه از فروشنده کیفیت آن کالا را سوال می‌کنم و برایم فرقی نمی‌کند که کالایی که میخرم ایرانی باشد یا خارجی. چون برای این کالا قرار است هزینه کنم ترجیح می‌‌دهم این هزینه را برای کیفیت آن بدهم.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: کالاهای ایرانی هنوز انقدر کیفیت ندارند که نظر مشتری را جلب کنند، اگر تولیدکننده ایرانی کیفیت محصولات خود را بالا ببرد صد در صد مصرف‌کننده ایرانی نیز به سمت آن محصول می‌رود.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: کالاهایی مانند قالی، زعفران، پسته، چینی و غیره که به نام ایران در جهان مشهور هستند در واقع به دلیل کیفیت و مرغوبیت مشهور شده‌اند و اگر همین موضوع را تولیدکنندگان همه محصولات ایرانی در نظر بگیرند به طور قطع خانواده ایرانی از محصول ساخت کشور خود استفاده می‌کند.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: از زمانی که شعار سال مطرح شده است مردم نیز بیشتر جویای جنس ایرانی می‌شوند اما با این وجود در خرید کالای ایرانی نیز به دنبال کیفیت هستند و هر کالایی رو مصرف نمی‌کنند از آنجا که تنوع محصولات در بازار زیاد است اگر مشتری جنس ایرانی با کیفیت پیدا نکند سریع جنس خارجی را جایگزین آن می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار