مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان اقلید گفت: بیش از 25 هزار گردشگر از جشنواره سنتی" تش و پاتیل" که در شهر سده از توابع این شهرستان برگزار شده بود، بازدید کردند.
کد خبر: ۶۲۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 20 June 2018

محمدرضا قلندری گفت: جشنواره "تش و پاتیل" با رویکرد گردشگری و زنده نگه داشتن سنت‌ها، آداب و رسوم قدیمی، به مدت سه روز در محل قدمگاه امام رضا(ع) شهر سده از توابع شهرستان اقلید برگزار شد.

او با اشاره به استقبال خوب گردشگران از این جشنواره، گفت: بالغ بر 25 هزار گردشگر از استان‌های فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، تهران، یزد، بوشهر، هرمزگان و کرمان و ... از این رویداد بازدید داشتند.

این مقام مسئول گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و با همکاری و حضور صنعتگران، بانوان، جوانان و عموم مردم شهرستان اقلید برگزار شد.

قلندری افزود: جشنواره تش و پاتیل فرصتی مناسب و مؤثر برای معرفی مشاغل خانگی، صندوق‌های خرد کارآفرینی و صنایع دستی مردم این شهرستان به ویژه بانوان بود‌.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان اقلید خاطر‌نشان کرد: پخت غذاها و آش های محلی و سنتی، برپایی بیش از 45 غرفه عرضه صنایع دستی و محصولات منطقه‌ای، معرفی آداب و رسوم کهن منطقه، اجرای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری مسابقات محلی- نمایشی و هنرهای اسب‌سواری و ... از برنامه‌های اجرایی این جشنواره بود‌.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار