نماینده مردم در مجلس دهم گفت: عدم ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت به داروخانه‌های جدید تاسیس با سیاست‌های مسئولان ارشد این سازمان همخوانی ندارد.
کد خبر: ۶۲۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 17 June 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگان در واکنش به چالش جدید ایجاد شده در حوزه درمان ناشی از عدم انعقاد قرار داد سازمان بیمه سلامت با داروخانه‌های جدید تاسیس که یکی از بازرسان انجمن داروسازان تهران از آن خبر داده است گفت: این اقدام برخلاف تفاهمی است که بین بیمه‌کنندگان و بیمه‌شوندگان صورت می‌گیرد، از سوی دیگر ممانعت از انعقاد قرار داد با مراکز درمانی و داروخانه‌های جدید و ایجاد محرومیت برای آنها ظلم به افرادی است که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و حاضر هستند در چارچوب قانون با بیمه‌ها قرارداد ببندند.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: اگر بیمارانی که به مراکز درمانی یا پزشکان حاذقی مراجعه کرده و نسخه دریافت می‌کنند از مراجعه به تمام داروخانه‌ها محروم شوند هم اقدام اشتباهی است، چرا که بیمه سلامت یک بیمه کشوری بوده و حق این نوع برخورد را ندارد.

وی تصریح کرد: بنده این احتمال را می‌دهم که برخی مسئولان رده پایین‌تر بیمه سلامت چنین تصمیمی گرفته باشند، در غیر این صورت این نحوه برخورد با سیاست‌های وزارت بهداشت و مسئولان ارشد بیمه سلامت که از آن اطلاع دارم، همخوانی ندارد، ضمن اینکه اگر بیمه سلامت مشکلی در تامین اعتبارات دارد این راه حل مناسبی نیست که با خدمات‌دهندگان حوره سلامت قطع ارتباط کند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: هم‌اکنون بیمه سلامت باید بیشتر تلاش خود را در جهت نظارت بر اجرای نظام ارجاع، اعتباربخشی، برخورد با نسخه‌نویسی‌های بی حد و حساب و ارتباطات ناسالم با خدمات‌دهندگان فعال در برخی آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و مراکز ام آر آی و سی تی اسکن بکار بگیرند یا متخصصانی را بگمارند تا مانع از انجام عمل‌های جراحی بدون دلیل شوند، چرا که این موارد موجب نشتی منابع می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: هم‌اکنون مسئولان بیمه سلامت باید با مراکز درمانی یا خدمات‌دهندگانی که تخلفی را مرتکب شده‌اند قطع ارتباط کنند، نه اینکه مراکزی که هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند و هیچ تخلفی را هم انجام نداده‌اند، از خدمات خود محروم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار