رئیس هیات ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: 6 هزار و 700 ژیمناستیک کار به صورت عمومی در این رشته ورزشی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۲۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 17 June 2018

به گزارش تابناک : حسین معماریان، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از رشته ورزشی تکواندو، ورزشکاران خراسان رضوی بیشترین اقبال را به فعالیت در رشته ورزشی ژیمناستیک دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون در 16 شهرستان استان هیات ژیمناستیک و هزار و 600 باشگاه ژیمناستیک در استان فعال است که بیش از 70 درصد آنها در مشهد فعالیت دارند.
رئیس کمیته ایروبیک و ژیمناستیک فدراسیون ژیمناستیک گفت: برخی به نادرست تصور می کنند که پرداختن به این رشته موجب کوتاهی قد می شود همان گونه که به غلط تصور می شود بسکتبال یا والیبال قد را بلند می کند در حالی که چنین نیست بلکه افرادی که بلند قد هستند به سمت این دو ورزش کشیده می شوند.
معماریان با بیان این که در کوتاهی و بلندی قد، فیزیولوژی، بهداشت، تغذیه و ویژگیهای نژادی و نسلی موثر است افزود: از منظر فیزیولوژیکی در ورزش ژیمناستیک از این جهت که هر چه بین مرکز ثقل و اندامهای بدن کوتاهتر باشد حرکت دورانی حول محورهای مختلف راحت تر انجام می شود کسانی که قد متوسط یا کوتاهتری دارند راحت تر می توانند حرکات این ورزش را انجام دهند.
وی ادامه داد: ژیمناست های بلندقد برای حرکت دووارو باید انرژی بیشتری از ژیمناست های با قامت متوسط صرف کنند پس متوسط بودن قد ژیمناستها به ماهیت این ورزش مربوط می شود نه این که انجام این ورزش مانع رشد قد ورزشکار شود.
رئیس هیات ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: شاید یکی از علل عدم موفقیت در بخش قهرمانی ژیمناستیک، بحث اقتصاد این ورزش باشد زیرا نصب وسایل استاندارد در یک سالن حدود 15 میلیارد ریال هزینه می برد و حال آنکه کل بودجه فدراسیون ژیمناستیک تنها 25 میلیارد ریال است.
معماریان افزود: در استان خراسان رضوی سالن های زیادی وجود دارد که در آنها ژیمناستیک آموزش می دهند اما این سالنها به علت نداشتن امکانات استاندارد، نمی توانند در فرایند رشد ورزش قهرمانی این رشته اثرگذار باشند و بیشتر در همگانی کردن آن اثر دارند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار