معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان این که ادارات برتر سوادآموزی در استان عبارتند از آباده طشک، استهبان، داراب، اقلید، آباده، سده، کازرون، نی ریز، مرودشت، خرم بید، جهرم، خفر، ممسنی، ناحیه یک شیراز و پاسارگاد، افزود: سوادآموزی در 4 گروه به ارزیابی فعالیت ها می پردازد که گروه اول، گروه شایسته تقدیر و گروه دوم ادارات برتر هستند.
کد خبر: ۶۱۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 17 June 2018

ملک پور گفت:در شیراز بیشتر افراد بی سواد در نواحی 3 و 4 حضور دارند و علت اینکه این دو ناحیه در گروه شایسته ها قرار نمی گیرند این است که تعداد بی سوادهای بیشتری دارند زیرا بیشتر بی سوادها در مناطق حاشیه ای شهر همچون قبله، شیخ علی چوپان، سلطان آباد، شرغون و... زندگی می کنند. با این وصف نواحی 3 و 4 در گروه دوم یعنی ادارات برتر قرار دارند.
این مقام سوادآموزی استان با اشاره به اینکه سامانه پوشش سوادآموزی از اول تیرماه اقدام به جذب سوادآموزان خواهد کرد، بیان داشت: هم اکنون به سهمیه بندی پرداخته ایم و بیشترین سهمیه جذب با یکهزار و 800 نفر به مرودشت تعلق گرفته و کمترین جذب با 160 نفر متعلق به منطقه دشمن زیاری است.
وی گفت: بیشترین بی سوادهای استان نسبت به جمعیت در شیراز قرار گرفته اند و کمترین بی سوادها در پاسارگاد هستند.
ملک پور در این گفت و گو از افزایش سرانه سوادآموزی در سال جاری خبر داد و افزود: پارسال سرانه آموزشی سوادآموزی 760 هزار تومان بود که امسال 810 هزار تومان شده است. در دوره سوادآموزی و انتقال نیز این سرانه از 820 هزار تومان به 860 هزار تومان برای سوادآموزی هر نفر افزایش یافته و در دوره تحکیم نیز این سرانه از 130 هزار تومان به 140 هزار تومان رسیده است.
وی گفت: اگر در روستایی یک نفر بی سواد وجود داشته باشد، برای باسواد کردن آن یک میلیون تومان می پردازیم و اگر خودآموزی بدون معلم، مثلا با بهره گرفتن از فرزند خود که دوره راهنمایی و یا اول متوسطه است، سواد را فرا بگیرد، 760 هزار تومان پاداش دریافت می دارد. همچنین اگر فرد بی سواد معلم داشته باشد 810 هزار تومان به تعلیم دهنده می پردازیم و 140 هزار تومان هم به عنوان هدیه نقدی به سوادآموز پرداخت می کنیم.رالرزب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار