معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: باید در مورد علل تصادف ها و سوانح جاده ای این استان، بررسی های دقیق و فنی انجام و برای حل آن راهکارهای کاربردی ارایه شود.
کد خبر: ۶۱۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 15 June 2018

عنایت الله رحیمی در نشست شورای ترافیک استان فارس در شیراز اظهار داشت: همچنین ضروری است، میزان تاثیر سه عامل جاده، عامل انسانی و وسیله نقلیه در بروز سوانح جاده ای مشخص و تصمیم مقتضی برای کاهش تلفات انسانی در جاده های این استان اتخاذ شود تا شاهد کاسته شدن از شمار قربانیان اینگونه حوادث باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین سوانح جاده ای در اثر واژگونی وسایل نقلیه رخ می دهد و این امر ناشی از عدم هشیاری رانندگان است، ضروری است، گشت های پلیس و راهداری در محورهای ارتباطی این استان افزایش یابد تا به تبع آن میزان حوادث کاهش و ارتقای ایمنی در جاده ها افزایش یابد.
رحیمی بیان کرد: 130 نقطه حادثه خیز در استان فارس شناسایی شده است که از این تعداد 21 نقطه مشکلات آن حل شده و 31 نقطه حادثه خیز دیگر در حال بهسازی و رعایت الزامات ترافیکی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: میزان تلفات حوادث رانندگی درون شهری در این استان در ماه های فروردین و اردیبهشت 97 در مقایسه با سال 96 بیانگر 26 درصد کاهش و تلفات جاده ای نشان دهنده هفت درصد کاهش است.
وی، به شمار قربانیان این حوادث اشاره ای نکرد.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدامات عمرانی در مسیر کمربندی شیراز هم گفت: عملیات اجرایی تعریض مسیر جاده ای شهرک جوادیه به سمت اکبرآباد آغاز شده است که با برآوردهای انجام شده، تکمیل آن نیازمند تخصیص حدود 140میلیارد ریال اعتبار است و مقرر شده این طرح در مدت 16 ماه به پایان رسد.
وی افزود: باید ترافیک شهری را مدیریت کنیم، و تحقق این امر مستلزم این است که سهم ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد و در این صورت شاهد سهولت تردد خودروها در شهرها خواهیم بود.

تاربباار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار