معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تأکید کرد: تا کنون حدود 130 نقطه پرحادثه در استان فارس شناسایی شده است که مشکلات 21 نقطه حل شده و بهسازی و رعایت الزامات ترافیکی 31 نقطه دیگر حادثه خیز نیز در حال اجراست.
کد خبر: ۶۱۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 14 June 2018

تابناک فارس به نقل از موج: عنایت اله رحیمی در جلسه شورای ترافیک استان فارس تأکید کرد: تا کنون حدود 130 نقطه پرحادثه در فارس شناسایی شده است که مشکلات 21 نقطه حل شده و بهسازی و رعایت الزامات ترافیکی 31 نقطه دیگر حادثه خیز نیز در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه باید علل تصادف ها و سوانح جاده ای را به صوردت دقیق و فنی مورد بررسی قرار داد، گفت: لازم است میزان تأثیر سه عامل انسانی، جاده ای و وسیله نقلیه را به صورت جداگانه در وقوع حادثه های جاده ای مشخص کرده و پس آن راهکارهای مقتضی و لازم برای کاهش تلفات جاده ای را به دست آورده و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد تا شاهد کم شدن تصادفات جاده ای و آمار حوادث جانی آن باشیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی معابر درون شهری و برون شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 36 درصد تصادفات جاده ای در اثر واژگونی و در نتیجه عدم هوشیاری رانندگان اتفاق می افتد، ضروری است گشت های پلیس و راهداری در محورهای ارتباطی افزایش یابد تا کاهش میزان حوادث و افزایش ارتقای ایمنی در جاده ها را شاهد باشیم.

​رحیمی همچنین در خصوص اقدامات عمرانی در مسیر کمربندی شیراز اظهار داشت: عملیات اجرایی تعریض مسیر جاده ای شهرک جوادیه به سمت اکبرآباد آغاز شده است که با برآوردهای به عمل آمده برای تکمیل این طرح عمرانی نیازمند تخصیص حدود 14 میلیارد اعتبار هستیم تا بتوانیم در مدت 16 ماه آن را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ترافیک شهری را مدیریت کنیم، ادامه داد: با مدیریت ترافیک شهری می‌توان شاهد سهولت ترددهای خودروهای سطح شهر بود، زیرا تقویت تردد درون‌شهری بسیار مهم است و سهم حمل و نقل عمومی را بالا می برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: کمک به مدیریت شهری از سوی مدیریت کلان استان برای تمام شهرها تعریف شده است با تحقق این کمک ها می توان خدمات‌رسانی مطلوب تری را در سطح شهرها برای شهروندان ایجاد نمود.

رحیمی در پایان اظهار داشت: کاهش تلفات دورن شهری در دو ماه اول سال 97 نسبت به سال 96 و کاهش تلفات جاده ای در همین بازه زمانی نیز نشان از همین تلاش عوامل ذیربط می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار