معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری شیراز اعلام کرد که در صورت دریافت «اصرار شورای شهر شیراز بر افزایش قیمت مترو»، موضوع جهت تعیین تکلیف به استانداری فارس ارجاع می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 14 June 2018

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: شورای شهر شیراز در جلسه پیشین خود افزایش قیمت بلیت مترو را از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان (در صورت استفاده از کارت شهروندی) و از ۶۰۰ تومان به یک‌هزار تومان (در صورت پرداخت نقدی و توکن تک‌نفره) تصویب کرده بود، اما این مصوبه از طریق کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان، رد شد.

معاون فرمانداری شیراز دلیل رد این مصوبه را «تعارض با سیاست‌های عمومی دولت» اعلام کرد.

«لیلا دودمان»، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر شیراز، تنها عضو مخالف این مصوبه، نیز افزایش قیمت مترو در شیراز را تصمیمی نادرست و در تناقض با اهداف شورای پنجم دانست و تصریح کرد: دست کردن در جیب شهروندانی که ۱۷ سال به پای سختی ساخت‌وسازهای مترو ماندند، منصفانه نیست.

با این حال در ادامه، اعضای شورای شهر با اکثریت آرا «اصرار» بر مصوبه‌ی رد شده‌ی خود و ارسال مجدد آن را به فرمانداری تصویب کردند.

حالا فرهاد امیدوار معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز با بیان اینکه «تاکنون مصوبه دیگری مبنی بر اصرار شورای شهر شیراز بر افزایش قیمت بلیت مترو در این شهر به دست ما نرسیده» گفته که «اگر اعضای شورای شهر شیراز برای بار دوم بر این مصوبه اصرار کنند طرح برای رسیدگی به استانداری فارس ارجاع داده می‌شود تا در خصوص این مصوبه، تصمیم نهایی گرفته شود.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار