مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیوستن ایران به جمع کشور‌های دارای فناوری طراحی و ساخت کندانسور‌های هواخنک تک ردیف نیروگاهی با همت متخصصان داخلی در شهرک صنعتی ملوسجان استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 14 June 2018

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی دانش بنیان، بر اهتمام مدیران این کارخانه برای تولید انبوه این تجهیزات تاکیدکرد و گفت: تولید این سامانه‌ها در این مجموعه صنعتی که باهمت و تلاش متخصصان داخلی محقق شده است گامی مهم در راستای خودکفایی کشور وجلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید کالای ایرانی در راس سیاست‌ها و برنامه‌های این شرکت است، افزود: در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از فعالان بخش خصوصی استفاده می‌شود.

فتوحی بر رفع موانع و مشکلات این واحد صنعتی به منظور بهره برداری کامل و نیز تولید انبوه این تجهیزات تاکیدکرد.

مدیر عامل این مجموعه صنعتی نیز با تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این کارخانه گفت: با تلاش متخصصان داخلی در این واحد صنعتی، تولید آزمایشی کندانسور‌های هواخنک تک ردیف ویژه نصب در طرح‌های صنعت نیروگاهی و پتروشیمی با موفقیت به پایان رسیده و در ماه‌های آینده تولید انبوه این سامانه آغاز می‌شود.

کاوه خیری با بیان اینکه این مجموعه صنعتی نخستین تولیدکننده این تجهیزات درکشورمحسوب می‌شودگفت:در جهان کشور‌های معدودی نظیز آمریکا، آلمان، بلژیک، چین، کره و هند توانایی تولید این تجهیزات رادارند و با تلاش انجام شده در این شرکت کشور مانیز به جمع کشور‌های صاحب فناوری این سامانه پیوست.

وی افزود: این سامانه‌ها در بخش‌های هواخنک نیروگاهی و پتروشیمی نصب و فرآیند تقطیر بخارخروجی از توربین در سیکل بسته را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تا دوماه آینده ظرفیت تولید این سامانه‌ها در این شرکت به بیش از ۱۰ هزارتن درسال می‌رسدگفت:با تولید این تجهیزات کل نیاز کشور تامین و نیازی به واردات این محصولات نیست.

خیری افزود:در این مجموعه صنعتی برای ۱۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار